Załamanie na chińskim rynku motoryzacyjnym
Toyota poinformowała, że w związku z epidemią koronawirusa sprzedaż jej samochodów w Chinach spadła w lutym o 70,2 proc. Według stowarzyszenia China Passenger Car Association (CPCA) sprzedaż wszystkich samochodów w Chinach od 1 do 23 lutego spadła o 89 proc.
Toyota ma Chinach cztery fabryki samochodów, w których produkcja została czasowo zawieszona ze względu na wybuch epidemii. 17 lutego wznowiono częściowo działalność zakładów w Changchun i Guangzhou, a pod koniec lutego podjęto produkcję w Chengdu i Tianjin.
Produkcję w części swych fabryk w Chinach, Korei Południowej i Japonii wstrzymały też koncerny Nissan, Honda, Hyundai Motor, Kia Motors i filia Renault.
Pod koniec lutego Nissan i Honda poinformowały, że odłożą wznowienie produkcji w części swych chińskich zakładów ze względu na wytyczne tamtejszych władz. Nie poinformowano, do kiedy fabryki pozostaną zamknięte.
Koncerny ostrzegły wówczas, że dłuższe wstrzymanie produkcji w Chinach spowoduje brak dostaw części na rynki i może zaszkodzić poważnie sektorowi motoryzacyjnemu na całym świecie.
Nissan wydał wtedy komunikat, że stosuje się do nakazów władz prowincji Hubei, które zażądały, by fabryki pozostały zamknięte do 10 marca.