Wzrost rejestracji samochodów w Polsce

Ponad 49 tys. samochodów osobowych zarejestrowano w Polsce w lipcu br., czyli o 6 proc. więcej niż rok wcześniej oraz 8,9 proc. więcej niż w czerwcu br. - podał instytut Samar. Prawie 72 proc. to auta firmowe, a ponad 28 proc. zarejestrowali klienci indywidualni.

article cover
Piotr KamionkaReporter

W poniedziałek Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar powołując się na dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) poinformował, że w lipcu br.  zarejestrowano w Polsce 49 tys. 65 samochodów osobowych, czyli o 6 proc. więcej (o 2778 sztuk) niż rok wcześniej oraz o 8,9 proc. (o 4014) więcej niż w czerwcu br. W tym roku zarejestrowano w naszym kraju ponad 327 tys. samochodów osobowych, czyli o niespełna 2,5 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W lipcu br. udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł blisko 28,06 proc., a udział firm wyniósł 71,94 proc. "W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili 35 298 aut" - czytamy.

Według raportu, w lipcu najwięcej samochodów zarejestrowała Skoda (5732 sztuki), wyprzedzając lidera czerwcowego miesięcznego rankingu, Toyotę (5183) oraz Volkswagena (4850 aut).

Instytut podał, że w tym roku klienci kupili i zarejestrowali 40 tys. 404 auta marki Skoda, czyli o 1,95 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. "Udział Skody w rynku wyniósł 12,34 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Toyota, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 36 515 sztuk, o 7,74 proc. więcej niż w 2018 roku. Udział marki wyniósł 11,15 proc." - podano.

Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. W tym roku klienci niemieckiego producenta zarejestrowali 32 tys. 149 samochodów, czyli o 5,39 proc. mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,82 proc.

Na czwartej pozycji - według wyliczeń - znalazł się Opel, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 21 tys. 427 sztuk, o 3,76 proc. mniej niż w 2018 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,54 proc. Zwrócono też uwagę na markę Dacia, która była na piątej pozycji, notując ponad 41-proc. wzrost rejestracji w porównaniu do ub. roku. Udział tej marki w rynku wyniósł 6,26 proc.

W raporcie czytamy, że najczęściej kupowanym modelem w 2019 roku była Skoda Octavia - 12 tys. 146 pojazdów, chociaż model ten zanotował spadek o 3,46 proc. rok do roku. Za nią uplasowała się Skoda Fabia z wynikiem 10 tys. 759 sztuk, która zanotowała spadek o 6,31 proc. Trzecia jest Toyota Corolla - 9940 sztuk, wzrost o 99,48 proc.; następna jest Dacia Duster (9451 sztuk, wzrost o prawie 66 proc. rok do roku).

Pierwszą piątkę zamyka Opel Astra z wynikiem 8294 auta w 2019 r., co oznacza spadek o prawie 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas