Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym

Chińsko-szwedzka marka produkująca samochody elektryczne ruszyła ze swym programem zimowych testów. W zebraniu istotnych danych ma pomóc specjalnie zaprojektowany pojazd wyczynowy, bazujący na modelu Polestar 2.

Polestar 2 w wersji wyczynowej
Polestar 2 w wersji wyczynowej Informacja prasowa (moto)

Należąca do chińskiego koncernu Geely marka Polestar, wyruszyła w dalekie zakątki koła podbiegunowego w celu wykonania intensywnych testów zimowych. Trwający 15 tygodni program ma przynieść wiele informacji na temat wydajności samochodów elektrycznych oraz odporności akumulatorów w warunkach skrajnie nieprzyjaznych. Mowa tu o temperaturach dochodzących do nawet -35 stopni Celsjusza. W zbieraniu informacji ma pomóc wyjątkowa odmiana modelu Polestar 2, zaprojektowana przy szczególnym zaangażowaniu Joakima Rydholma - głównego inżyniera firmy i jednocześnie kierowcy rajdowego.

Bazowy pięciodrzwiowy samochód został doposażony w liczne rozwiązania mające nie tylko zapewnić mu większe osiągi ale także przełożyć się na jego właściwości jezdne. Mechanicy firmy Polestar zwiększyli prześwit pojazdu o 30 mm oraz zamontowali miększe amortyzatory, lepiej współpracujące z na nowo zestrojonym zawieszeniem. Moc oraz moment obrotowy wzrosły, osiągając tym samym wartości 476 KM i 680 Nm (wersja standardowa dysponowała mocą 408 KM oraz momentem obrotowym wynoszącym 660 Nm). Samochód otrzymał wykonane na zamówienie 19-calowe opony zimowe z kolcami, a także wyczynowy, 4-tłoczkowy układ hamulcowy Brembo.

Niewielkim zmianom poddano także karoserię, która otrzymała dodatkowe elementy wpływające na bezpieczeństwo. Pod przednim zderzakiem zamontowano wykonaną z włókna węglowego osłonę. Wewnątrz znalazło się miejsce na rajdowe fotele firmy Recaro.

Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym

Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Wyczynowy Polestar 2 na kole podbiegunowym 

Rydholm potwierdził, że samochód już teraz spełnił wszelkie oczekiwania. Szybka, wyczynowa jazda przy tak niskim poziomie przyczepności pozwala na uzyskanie dokładnych danych na temat zachowania samochodu w trudnych warunkach. W przyszłości może się to przełożyć na m.in. lepiej zestrojone tryby jazdy sportowej, dostępne na wyposażeniu nowych samochodów.

Polestar 2 na kole podbiegunowym 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas