Wielki sukces polskiej firmy. Jej rozwiązania mogą odmienić motoryzację

Firma technologiczna AutonomyNow specjalizująca się w autonomicznych systemach sprzętowych i programowych dla branży motoryzacyjnej uruchomiła masową produkcję w Lublinie. Projekt, którego początki sięgają Politechniki Warszawskiej, w zaledwie cztery lata stał się jedną z ważniejszych spółek działającej na rzecz rozwoju systemów bezpieczeństwa opartych na AI.

AutonomyNow - młoda polska firma Deep Tech tworząca zaawansowane systemy autonomiczne oparte na sztucznej inteligencji - uruchomiła masową produkcję swoich rozwiązań dla branży samochodowej. Spółka założona przez Michała Wendekera, Konrada Kostrzewę i Konrada Słoniewskiego wspólnie studiujących na Politechnice Warszawskiej, w zaledwie cztery lata stała się jednym z trzech wiodących producentów tego typu rozwiązań na rynku europejskim. 

Inteligentne systemy bezpieczeństwa do pojazdów

Do najważniejszych osiągnięć firmy należą rozwiązania technologiczne bazujące na założeniach systemu ADAS (z ang. Advanced Driver Assistance System). Wśród nich znalazła się m.in. wysokowydajna i zaawansowana technologia wspomagająca kierowcę, dedykowana m.in. dla branży autobusów miejskich. W największym skrócie są tą połączone systemy umożliwiające inteligentną obserwację otoczenia pojazdu w oparciu o sieci neuronowe oraz dane z radarów i kamer. Jak można wyczytać na stronie spółki:

Reklama

Na ten moment firma AutonomyNow ma zakontraktowane zamówienia o wartości przekraczającej 2,9 mln euro. Produkcja zaawansowanych systemów ruszyła właśnie w nowoczesnej fabryce w Lublinie. Jak podkreśla Michał Wendeker - obecnie przychody spółki rosną w tempie ponad 4 tys. proc. rocznie.

Firma rozwija także systemy autonomiczne

To jednak nie koniec. Po uruchomieniu masowej produkcji rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, firma AutonomyNow chce kontynuować prace nad rozwojem systemów autonomicznej jazdy. Specjaliści firmy rozpoczęli już prace nad rozwojem autorskiej technologii umożliwiającej automatyzację pojazdów - zarówno cywilnych, jak i militarnych. Także w tym przypadku w grę wchodzi sztuczna inteligencja i algorytmy bazujące m.in. na detekcji i rozumieniu otoczenia.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochód autonomiczny | systemy bezpiczeństwa | Lublin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy