Większy popyt na smarty

Niewielkie auta smart okazują się coraz bardziej popularne. Od stycznia do czerwca tego roku nabywców znalazło 62 450 modeli city-coupe i cabrio, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedano 58 751 smartów (6,3% wzrost). Największymi rynkami zbytu malutkich pojazdów są wciąż Niemcy (blisko 21 tysięcy) i Włochy (17 700 sprzedanych aut). Największy wzrost sprzedaży nastąpił natomiast na rynkach Wielkiej Brytanii (4 415 aut w tym roku, w porównaniu do 2 911 w roku ubiegłym) i w Japonii (3 279 w 2002 r. - 2 431 w 2001 r.).

Według przedstawicieli smarta, zainteresowanie klientów rośnie, gdyż małe samochody coraz bardziej sprawdzają się w miejskich aglomeracjach, a koszt ich utrzymania jest bardzo niski. Na początku roku producent smartów, firma MCC wprowadziła kilka modyfikacji, w tym nową gamę kolorów, zmienioną linię stylistyczną oraz większy bak. Kilka tygodni temu na 17 rynkach świata zadebiutował model crossblade, który poszerzył ofertę smarta.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: popyt
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy