Większy popyt na smarty

Niewielkie auta smart okazują się coraz bardziej popularne. Od stycznia do czerwca tego roku nabywców znalazło 62 450 modeli city-coupe i cabrio, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku sprzedano 58 751 smartów (6,3% wzrost). Największymi rynkami zbytu malutkich pojazdów są wciąż Niemcy (blisko 21 tysięcy) i Włochy (17 700 sprzedanych aut). Największy wzrost sprzedaży nastąpił natomiast na rynkach Wielkiej Brytanii (4 415 aut w tym roku, w porównaniu do 2 911 w roku ubiegłym) i w Japonii (3 279 w 2002 r. - 2 431 w 2001 r.).

Smart city-coupe (kliknij)
Smart city-coupe (kliknij)INTERIA.PL

Według przedstawicieli smarta, zainteresowanie klientów rośnie, gdyż małe samochody coraz bardziej sprawdzają się w miejskich aglomeracjach, a koszt ich utrzymania jest bardzo niski. Na początku roku producent smartów, firma MCC wprowadziła kilka modyfikacji, w tym nową gamę kolorów, zmienioną linię stylistyczną oraz większy bak. Kilka tygodni temu na 17 rynkach świata zadebiutował model crossblade, który poszerzył ofertę smarta.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas