Walter de Silva odchodzi z Volkswagena. Powodem skandal?
Walter de Silva, który przez ostanie lata pełnił rolę szefa designu w koncernie Volkswagena, żegna się z niemieckim koncernem
Od lutego 2007 roku De Silva odpowiadał za design wszystkich marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu. Nadzorował proces stylizacji większości modeli Audi, Bentleya, Volkswagena, Skody i Seata.
Przed rozpoczęciem swojej kariery w Grupie Volkswagena Walter de Silva pełnił rolę szefa stylistów Alfy Romeo i Fiata. Spod jego ręki wyszły takie samochodowe sławy, Alfa Romeo 156 (1997 rok) i 147 (2001).
Związki de Silvy z grupą Volkswagena rozpoczęły się w 1998 roku, gdy został szefem centrum stylistycznego Seata. W 2002 roku zakres odpowiedzialności poszerzył się o samochody Audi i Lamborghini. To jemu zawdzięczamy wygląd m.in. szóstej generacji A6 czy A5. Ten ostatni model de Silva określił "najpiękniejszym samochodem, jaki zaprojektował".
W 2007 roku został szefem działy stylistycznego całej grupy Volkswagena i odpowiadał za projekty m.in. modeli VW Up!, Polo, Golf 6 i 7 oraz Audi R8.
Jak donosi branżowy magazyn "Auto and Design" odejście De Silvy związane jest z restrukturyzacją Volkswagena po głośnym skandalu dotyczącym zaniżania rzeczywistej emisji spalin. Stylista należał do wąskiej grupy zaufanych ludzi byłego prezesa Martina Winterkorna, który po ujawnieniu skandalu - 23 września bieżącego roku - ustąpił ze stanowiska.
Chociaż Walter de Silva będzie pełnił swoją funkcję tylko do końca listopada, to nie pożegna się całkowicie z grupą Volkswagena. Oficjalnie zostanie bowiem doradcą ds. stylistycznych.