Walter de Silva odchodzi z Volkswagena. Powodem skandal?

Walter de Silva, który przez ostanie lata pełnił rolę szefa designu w koncernie Volkswagena, żegna się z niemieckim koncernem

Za swój najpiękniejszy projekt de Silva uważa Audi A5
Za swój najpiękniejszy projekt de Silva uważa Audi A5Informacja prasowa (moto)

Od lutego 2007 roku De Silva odpowiadał za design wszystkich marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu. Nadzorował proces stylizacji większości modeli Audi, Bentleya, Volkswagena, Skody i Seata.Przed rozpoczęciem swojej kariery w Grupie Volkswagena Walter de Silva pełnił rolę szefa stylistów Alfy Romeo i Fiata. Spod jego ręki wyszły takie samochodowe sławy, Alfa Romeo 156 (1997 rok) i 147 (2001).Związki de Silvy z grupą Volkswagena rozpoczęły się w 1998 roku, gdy został szefem centrum stylistycznego Seata. W 2002 roku zakres odpowiedzialności poszerzył się o samochody Audi i Lamborghini. To jemu zawdzięczamy wygląd m.in. szóstej generacji A6 czy A5. Ten ostatni model de Silva określił "najpiękniejszym samochodem, jaki zaprojektował".

W 2007 roku został szefem działy stylistycznego całej grupy Volkswagena i odpowiadał za projekty m.in. modeli VW Up!, Polo, Golf 6 i 7 oraz Audi R8.Jak donosi branżowy magazyn "Auto and Design" odejście De Silvy związane jest z restrukturyzacją Volkswagena po głośnym skandalu dotyczącym zaniżania rzeczywistej emisji spalin. Stylista należał do wąskiej grupy zaufanych ludzi byłego prezesa Martina Winterkorna, który po ujawnieniu skandalu - 23 września bieżącego roku - ustąpił ze stanowiska.Chociaż Walter de Silva będzie pełnił swoją funkcję tylko do końca listopada, to nie pożegna się całkowicie z grupą Volkswagena. Oficjalnie zostanie bowiem doradcą ds. stylistycznych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas