Wadliwa KIA - wyjaśnienia
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o prawdopodobnej usterce napędu wysokoprężnego w samochodzie Kia Carnival. Z naszych informacji wynikało, że pojazdy Kia Carnival wyposażone w silnik 2,9 TDi, wyprodukowane w latach 1999-2000 mają podobny problem co jednostki Volkswagena.
Przy temperaturze przekraczającej -20 stopni Celsjusza zamarza woda w odmie silnika i ciśnienie w komorze korbowej wyrzuca olej wszystkimi możliwymi drogami: uszczelniaczami, turbiną, pompą lub korytarzem bagnetu oleju.
Podobno naprawa całej usterki nie jest skomplikowana, gdyż wystarczy tylko wymienić jeden gumowy przewód, a skutki tej usterki mogą okazać się bardzo poważne i prowadzić nawet do zatarcia silnika.
O wyjaśnienie całej sprawy poprosiliśmy Grzegorza Leśniczka z Kia Motors Polska. W rozmowie z INTERIA.PL powiedział on, że nie słyszał o podobnej usterce w samochodach Kia. Obiecał jednak, że zorientuje się w całej sprawie i poinformuje nas o oficjalnym stanowisku Kia Motors Polska.
Oto ono: -
W odniesieniu do wiadomości o usterce w silnikach wysokoprężnych w modelu Carnival mogę powiedzieć co następuje:
Jeśli macie jakieś uwagi lub spostrzeżenia w tej kwestii to prosimy o zamieszczanie komentarzy.