W Polsce jak na Białorusi! Oto najczęściej wyszukiwane marki
Dobrze czy źle - byle po nazwisku! Ta zasada ze świata show-biznesu obowiązuje również w motoryzacji. Popularność przekłada się bowiem na pieniądze, a najlepszą jej miarą są obecnie dane płynące z wyszukiwarek internetowych. Jakie marki wzbudzały największe zainteresowanie internautów w ubiegłym roku?
W skali świata na pozycję lidera powróciła Toyota. Największy producent pojazdów zdominował wyszukiwarki internetowe w 55 krajach świata. Króluje m.in. w Australii, Rosji czy - bez zaskoczenia - w Japonii. Dla porównania jeszcze w roku 2019 japońska marka była najczęściej wyszukiwaną w "zaledwie" 28 państwach.
Drugie miejsce światowego rankingu zajęło BMW. Chociaż wynik (34 kraje) wydaje się imponujący, marka zanotowała skokowy spadek "popularności". W zestawieniu sprzed roku producent z Bawarii był zdecydowanym liderem, gdy udało mu się zdominować wyszukiwania w aż 118 krajach świata! W ubiegłym roku BMW było najczęściej wyszukiwaną marką w większości krajów Europy Zachodniej (m.in. w Niemczech, Hiszpanii, Portugalii i Wielkiej Brytanii).
Trzecią pozycję, podobnie jak przed rokiem, zajął Mercedes. Marka spod znaku trójramiennej gwiazdy zdominowała wyniki wyszukiwania w 15 krajach świata (m.in. w Danii, Szwajcarii, Mali, Tunezji).
O rewelacyjnym wyniku mówić też mogą Koreańczycy. Sklasyfikowana na 4. miejscu zestawienia Kia była najczęściej wyszukiwaną marką samochodową w aż 7 krajach świata, wyprzedzając chociażby takie potęgi, jak: Volkswagen (zwycięstwo w 2 krajach), Renault (zwycięstwo w 3 krajach) czy Honda (zwycięstwo 4 krajach).
Pierwszą piątkę najczęściej wyszukiwanych marek samochodowych 2020 roku zamyka Ford. Amerykańskiemu gigantowi udało się zwyciężyć w 6 państwach, w tym - rzecz jasna - na rodzimym amerykańskim rynku.
W Polsce najczęściej wyszukiwaną marką motoryzacyjną ubiegłego roku było Audi. Dla nikogo nie powinno to być jednak zaskoczeniem, skoro w minionych dwunastu miesiącach Audi A4 było najczęściej sprowadzanym do kraju samochodem używanym. Liczba rejestracji zamknęła się wynikiem ponad 28 tys. sztuk! Na naszych drogach przybyło również blisko 16,5 tys. Audi A6. W skali świata Audi było najczęściej wyszukiwaną marką w pięciu krajach. Na Starym Kontynencie, oprócz Polski, zwyciężyła jeszcze... na Białorusi. U wszystkich naszych pozostałych sąsiadów (za wyjątkiem tych po drugiej stronie Bałtyku, gdzie króluje Volvo), najczęściej wyszukiwaną marką było BMW. PR