Volvo z Chin trafi do USA i Rosji

Globalizacja postępuje. Stworzone z myślą o chińskim rynku i tam produkowane Volvo S60L będzie eksportowane do Stanów Zjednoczonych oraz Rosji.

Dla Volvo to ważny element rynkowej ofensywy - do końca dekady szwedzki producent chce dwukrotnie zwiększyć sprzedaż (więcej informacji: Ambitne plany Volvo). Obecne S60 to jeden z bardziej "obcisłych" sedanów klasy średniej premium - w standardowej wersji jego rozstaw osi mierzy 277,6 cm, podczas gdy w przypadku niemieckich konkurentów odległość między osiami przekracza 280 cm. Przedłużona odmiana "L" (rozstaw osi 285,6 cm) ma szansę na zdobycie nabywców, którzy wymagają dodatkowej ilości miejsca na tylnej kanapie.

Reklama

Ciekawszy jest jednak fakt, że S60L montowane jest w Chengdu w Chinach i to stamtąd będzie od 2015 roku eksportowane do USA oraz Rosji. Podobnie ma być z nowym XC90, które w wersji północnoamerykańskiej ma być produkowane w chińskim Daqing. Na decyzje te wpływ ma korzystna relacja amerykańskiego dolara do chińskiego juana - korzystniejsza niż w przypadku dolara i euro. A co z wizerunkiem produktów "made in China"? Dyrektor generalny Volvo Hakan Samuelsson odnosi się do tego bardzo optymistycznie i twierdzi, że amerykańscy klienci są już przyzwyczajeni do zaawansowanej elektroniki z Chin. Z samochodami nie powinno być inaczej.

msob, źródło: Autonews

Volvo S60 D4 AT8 Drive-E R-Design Summum - TEST

Używane Volvo S60 (2000) - OPINIE O SAMOCHODACH

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy