Volvo XC90 z wtyczką

Volvo stopniuje napięcie przed premierą nowej generacji XC90.

Hybrydowy napęd nowego Volvo XC90
Hybrydowy napęd nowego Volvo XC90Volvo

Druga odsłona XC90 zadebiutuje oficjalnie jesienią br., podczas październikowych targów motoryzacyjnych w Paryżu. Kilka tygodni temu Szwedzi ujawnili zdjęcia wnętrza modelu (więcej informacji w albumie poniżej), teraz czas na szczegóły oferty silnikowej.

Volvo XC90 (wnętrze)

Volvo ujawniło pierwsze zdjęcia nowego XC90 - na razie wyłącznie kabiny. Model zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na początku października br., a pełne informacje na jego temat mają pojawić się w sierpniu.Druga generacja XC90 powstanie na nowej, modułowej platformie SPA. W kabinie samochodu króluje szwedzki minimalizm. Centralne miejsce na tablicy przyrządów zajmuje ekran systemu multimedialnego w nietypowej, bo pionowej orientacji - to element znany już z prototypu XC Coupe. Uwagę zwraca też elegancka mieszanka drewna, skóry i stali oraz mocno wyprofilowane przednie fotele.

Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo
Volvo XC90 (2015)Volvo

Pod maskę XC90 trafią 4-cylindrowe jednostki z nowej rodziny Drive-E, w tym:

  • turbodiesel D4 o mocy 190 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, średnie zużycie ON na poziomie 5 l/100 km (dane producenta);
  • diesel biturbo oznaczony jako D5 o mocy 225 KM i 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego, średnie zużycie ON w okolicach 6 l ON/100 km (dane producenta);
  • podwójnie doładowana (kompresor i turbo) jednostka benzynowa T5 o mocy 254 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego;
  • turbodoładowana jednostka benzynowa T6 o mocy 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu

Ostatnią i najciekawszą pozycją w gamie jest wariant hybrydowy T8 z 4-cylindrowym, benzynowym silnikiem 2.0 z podwójnym doładowaniem (kompresor i turbo), napędzającym koła przedniej osi, oraz 80-konnym motorem elektrycznym, wprawiającym w ruch koła tylne. Razem tandem ten generuje imponujące 400 KM i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki energii zgromadzonej w bateriach litowo-jonowych XC90 T8 może pokonać do 40 km bez udziału jednostki spalinowej, co pozwala na przejechanie dystansu 100 km na dawce zaledwie 2,6 l paliwa (przynajmniej według Volvo).

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas