Volvo XC90 T8 - 2,5 l/100 km

Volvo ujawniło dodatkowe szczegóły technicznej topowej wersji nowego XC90 - T8.

Volvo XC90
Volvo XC90Volvo

Za tym oznaczeniem kryje się hybrydowy układ napędowy z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów. Jego łączna moc wynosi okrągłe 400 KM, a maksymalny moment obrotowy - 640 Nm.

Przednie koła XC90 T8 napędza 2-litrowy, benzynowy silnik wspomagany turbosprężarką i kompresorem (320 KM, 400 Nm), a tylne - jednostka elektryczna, generująca 80 KM oraz 240 Nm. Całość współpracuje z 8-biegowym automatem i zapewnia ponadprzeciętne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Zależnie od trybu jazdy, działa jeden z dwóch lub oba silniki naraz.

A ponieważ Volvo może pokonać 40 km wyłącznie motoru silnika elektrycznego, jego średnie zużycie paliwa na dystansie 100 km ma wynosić zaledwie 2,7 l/100 km. Litowo-jonowe akumulatory umieszczono w tunelu środkowym, z korzyścią dla położenia środka ciężkości. Można je doładowywać, korzystając z dwustopniowego układu odzyskiwania energii podczas hamowania. Masa własna pojazdu wynosi 2280 kg.

Schemat hybrydowego układu napędowego Volvo XC90 T8Volvo

Hybrydowe Volvo ma już konkurenta - 416-konne Porsche Cayenne S E-Hybrid. Niebawem do tej rywalizacji dołączy też X5 eDrive (zobacz zdjęcia prototypu) i, zapewne, Mercedes GLE - czyli ML po liftingu. Hybrydy plug-in to dla producentów premium korzystna furtka w restrykcyjnych (i oderwanych od rzeczywistości) przepisach dotyczących norm emisji spalin, ale jak wskazują pierwsze jazdy testowe, dostępne już na rynku modele z takim napędem naprawdę mało palą (więcej informacji: faktyczne zużycie paliwa hybrydowych Porsche).

Najtańsze Volvo XC90 T8 - w wersji Momentum - kosztuje w Polsce od 344 700 zł.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas