Volvo testuje KERS. Nawet o 25 proc. niższe zużycie paliwa

Volvo opublikowało nowe informacje dotyczące systemu odzyskiwania energii KERS z kołem zamachowym. Ma on ograniczać zużycie paliwa nawet o 25 proc.

Volvo testuje KERS
Volvo testuje KERSVolvo

Jak działa KERS (Kinetic Energy Recovery System) z kołem zamachowym? System jest montowany przy tylnej osi. W trakcie hamowania energia hamowania powoduje rozpędzanie się 6-kilogramowego koła zamachowego, osiągającego prędkość nawet 60 000 obr/min. Wykonane z włókien węglowych, ma ono średnicę około 20 cm. Silnik spalinowy, który napędza przednią oś, zostaje wyłączony, kiedy tylko rozpoczyna się hamowanie. Energia zmagazynowana w układzie z kołem zamachowym może zostać wykorzystana podczas ruszania samochodu lub później, np. w trakcie jazdy.

Chwilowo KERS zapewnia kierowcy dodatkowe 80 KM mocy. Pozwala to napędzać auto na krótkich dystansach, skraca czas rozpędzania się od 0 do 100 km/h o około 1,5 s i ogranicza zużycie paliwa nawet o 25 proc. Jednocześnie system służy jako dołączany układ na obie osie. Takie wnioski płyną z testów systemu zainstalowanego w S60 z 5-cylindrową jednostką T5 o mocy 258 KM. Jazdy testowe odbywają się obecnie w Szwecji i Wielkiej Brytanii.

Volvo testuje KERS

Volvo testuje KERS. Nawet o 25 proc. niższe zużycie paliwa (więcej informacji)

Volvo testuje KERSVolvo
Volvo testuje KERSVolvo
Volvo testuje KERSVolvo
Volvo testuje KERSVolvo
Volvo testuje KERSVolvo
Volvo testuje KERSVolvo

Po uzyskaniu pomyślnych wyników Volvo ma rozpocząć przygotowania do wdrożenia KERS do produkcji seryjnej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas