Volvo notuje wyraźny spadek sprzedaży. Winny koronawirus

Volvo sprzedało w pierwszym kwartale bieżącego roku 131 889 samochodów, czyli mniej o 18,2% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wpływ na globalną sprzedaż firmy miał rozwój pandemii koronawirusa.

article cover
Informacja prasowa (moto)

W marcu bieżącego roku firma Volvo Cars sprzedała 46 395 aut, co stanowi spadek o 31,2% w porównaniu do marca 2019. Trend spadkowy wiąże się z osłabionym popytem w Europie i Stanach Zjednoczonych. Tymczasem Chiny wykazują oznaki ożywienia, ponieważ ruch w salonach stale rośnie i wraca do okresu sprzed wybuchu epidemii. O ile spadek sprzedaży Volvo w Chinach w lutym wyniósł -81,5%, o tyle w marcu już tylko -16,5% (marzec 2020 do marca 2019). Sytuacja w Państwie Środka wyraźnie się normalizuje.W okresie od stycznia do końca marca najlepiej sprzedającym się modelem firmy był XC60, następnie XC40, a za nim XC90. SUV-y stanowiły 67,9%  całkowitej sprzedaży firmy w tym okresie, w porównaniu do 60,3%  w pierwszym kwartale ubiegłego roku.   Swój udział w sprzedaży pojawiły także modele Recharge, czyli hybrydy ładowane z gniazdka. Po trzech miesiącach tego roku stanowią one 14,7% całej sprzedaży. Rok temu miały one w pierwszym kwartale dwukrotnie mniejszy udział. Nazwa Recharge dotyczy także w pełni elektrycznych aut Volvo, ale ich sprzedaż ruszy za kilka miesięcy.

Po trzech miesiącach sprzedaż w Chinach osiągnęła poziom 20 780 pojazdów, co stanowi spadek o 30,5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na tym kluczowym rynku spadki były obserwowane przede wszystkim w styczniu i lutym. W marcu ruch w chińskich salonach zaczął się odradzać. Volvo Cars ponownie otworzyło swoje cztery zakłady produkcyjne w Chinach po dłuższym okresie zamknięcia z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa. Sprzedaż w USA w okresie od stycznia do marca wyniosła 19 485 samochodów, co oznacza spadek o 11,7 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na terenie większości stanów wydano zarządzenia o pozostaniu obywateli w ich domach. To doprowadziło do znacznego spadku ruchu w salonach w marcu, i przełożyło się na spadek wolumenu sprzedaży w pierwszym kwartale. Po pierwszych trzech miesiącach sprzedaż Volvo Cars w Europie osiągnęła poziom 70 510 samochodów, co stanowi spadek o 18,5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W marcu znaczący wpływ na wyniki sprzedaży miał ograniczony ruch na kilku kluczowych rynkach, w tym m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Belgii.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas