Volkswagen zaprezentował nową… czcionkę

Subtelna zmiana, która będzie miała zaskakująco duży zasięg

Porównanie hasła reklamowego Volkswagena pisanego starą i nową czcionką
Porównanie hasła reklamowego Volkswagena pisanego starą i nową czcionkąVolkswagen

Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że producenci co jakiś czas odświeżają swoje znaczki firmowe. Modyfikują logo, aby było większe, bardziej wyraziste, a zdarzają się nawet radykalne zmiany wyglądu (przykład Fiata).

Volkswagen jednak zdecydował się na inną, nieco bardziej subtelną zmianę - wprowadzenie nowej czcionki. Dotychczasowa, zwana "Volkswagen Utopia", została zastąpiona przez "Volkswagen Text".

Co ciekawe wpłynie ona na niemiecką markę o wiele bardziej, niż można początkowo sądzić. Nowa czcionka używana będzie nie tylko do oznaczeń na poszczególnych modelach, ale znajdziemy ją także w systemach multimedialnych, a nawet w broszurach i katalogach.

Zmiana ta była, według przedstawicieli Volkswagena, bardzo potrzebna. Obecna czcionka jest "bardziej współczesna, mniej geometryczna i zawiera w sobie ten dynamiczny kontrast, charakterystyczny dla designu samochodów Volkswagena".

Porównanie starej i nowej czcionki VolkswagenaVolkswagen
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas