Volkswagen zajmie się... pisaniem programów

Do 2025 roku w nowym dziale "Car.Software" zajmującym się tworzeniem samochodowego oprogramowania Volkswagen AG zamierza skupić ponad 5 000 ekspertów z branży komputerowej. Koncern chce opracowywać samodzielnie znacznie więcej oprogramowania do samochodów i związanych z nimi usług - własny udział koncernu w tej dziedzinie wynosi dzisiaj mniej niż 10 procent i ma zostać zwiększony do co najmniej 60 procent w roku 2025.

W przyszłości ma powstać jednolita platforma zapewniająca podstawowe funkcje w zakresie oprogramowania do wszystkich samochodów koncernu - będzie się ona składała z systemu operacyjnego "vw.os" oraz z Volkswagen Automotive Cloud. Do 2025 roku będą z niej korzystać wszystkie nowe samochody produkowane przez koncern. Pierwszym modelem bazującym na nowej platformie będzie ID.3, którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku podczas IAA we Frankfurcie. Z oferty wstępnej rezerwacji tego samochodu skorzystało już ponad 20.000 potencjalnych nabywców.

Reklama

Dzisiaj w samochodach marki Volkswagen stosuje się do 70 modułów sterujących z oprogramowaniem pochodzącym od 200 różnych dostawców. Oprócz tego w koncernie wykorzystuje się różne systemy spełniające te same funkcje, np. w sprzęcie multimedialnym czy w nawigacji. Jednolity system operacyjny realizujący te same funkcje podstawowe dla wszystkich marek oraz korzystanie z Volkswagen Automotive Cloud na potrzeby wszystkich modeli koncernu znacznie uprościłoby komputeryzację samochodów.

To samo dotyczy tzw. cyfrowych ekosystemów poszczególnych marek, poprzez które oferuje się różne usługi. Auta wszystkich marek korzystają z określonych usług podstawowych, np. z  prostego wyszukiwania stacji ładowania samochodów. W modelach Volkswagen Samochody Osobowe usługa ta występuje pod nazwą "We Charge". We wszystkich markach można by uprościć podstawowe funkcje jak np. poszukiwanie stacji w najbliższej okolicy czy regulowanie płatności różnymi sposobami.

Stosując jednolitą platformę oprogramowania Volkswagen chce uzyskać korzystne efekty wynikające z dużej skali produkcji. W przyszłości produkcja będzie wynosić rocznie ponad 10 milionów pojazdów połączonych cyfrowo, co pozwoli znacznie ograniczyć koszt integracji oprogramowania w pojedynczym aucie. Wraz z rosnącą liczbą pojazdów włączonych w cyfrowe ekosystemy będą się one stawać coraz bardziej atrakcyjne dla nowych partnerów i klientów.

Do 2025 roku Volkswagen zamierza zaangażować w ramach jednostki "Car.Software" ponad 5 000 ekspertów w takich obszarach jak rozwój oprogramowania, rozwój układów elektrycznych i elektroniki, systemy komunikacji, jazda autonomiczna, User Experience (UX), Cloud Architecture oraz e-commerce. Specjaliści mają współpracować w ramach pięciu podstawowych działów tworząc rozwiązania stosowane później przez wszystkie marki koncernu.

Chodzi o stworzenie innowacyjnych metod rozwoju oprogramowania. W tym celu Volkswagen będzie stosował elastyczną politykę w zakresie organizacji pracy, korzystał z nowoczesnych technologii i wprowadzał elastyczne formy współpracy z innymi partnerami. Jeszcze w tym roku w ramach nowej jednostki podejmie współpracę 500 ekspertów, w 2020 roku ma ich być 2.000.

Oprócz utworzenia platformy wspólnego działania dla specjalistów pracujących w ramach różnych marek i spółek koncernu, Volkswagen zamierza zwiększać zatrudnienie w omawianych działach przede wszystkim pozyskując nowych fachowców, poprzez konsolidację strategicznych udziałów w przedsiębiorstwach lub poprzez zakupy firm, a także podejmując strategiczną współpracę z innymi partnerami. Planuje się pozyskiwanie na rynku specjalistów do pracy w ramach nowej jednostki i aktywne werbowanie pracowników z dziedziny IT i rozwoju technicznego. 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy