Volkswagen: powrót silnika VR6
Volkswagen zamierza odkurzyć koncepcję jednostki VR6. Trwają pracę nad nową generacją takiego silnika.
Po raz pierwszy jednostka VR6 zadebiutowała w Golfie III z 1991 roku, a z czasem różne jej wersje montowane były do innych modeli Volkswagena oraz aut Audi, Seata, Skody, a nawet do Porsche Cayenne.
Znaki szczególne? Niewielki kąt rozwarcia "zazębiających się" cylindrów (kilkanaście stopni, zależnie od wersji) oraz wspólny blok silnika o kompaktowych jak na "fałkę" wymiarach. W rezultacie konstrukcja mieściła się pod maską kompaktowych modeli VW.
Brytyjski magazyn "Auto Week" informuje, że niemieccy inżynierowie pracują nad nowym wcieleniem jednostki VR6 - o pojemności 3 litrów i kącie rozwarcia cylindrów równym 15 stopni. Zostanie ona wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny oraz podwójne turbodoładowanie.
Nad projektem czuwa Fritz Eichler, nowy szef działu silników Volkswagena, a wcześniej - inżynier Mercedes-AMG. Nowy silnik może trafić m.in. pod maskę topowej odmiany nowego Passata.
msob