Volkswagen porozumiał się z dostawcami

Po wielogodzinnych negocjacjach niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen osiągnął we wtorek porozumienie kończąc spór z dwoma krajowymi kooperantami. Konflikt między podmiotami doprowadził do zakłóceń produkcji w ponad połowie niemieckich fabryk VW.

Volkswagen musiał wstrzymać produkcję
Volkswagen musiał wstrzymać produkcjęInformacja prasowa (moto)

Po ponad 20 godzinach negocjacji, które trwały od poniedziałku VW poinformował o osiągnięciu porozumienia z firmami CarTrim i ES Automobilguss. Koncern motoryzacyjny podkreślił, że w jego ramach kooperanci zgodzili się wznowić dostawy podzespołów, dzięki czemu fabryki będą mogły stopniowo wznawiać produkcję.

Informację o porozumieniu potwierdzili kooperanci VW. Nie podano jednak więcej szczegółów.

Spór z kooperantami doprowadził do wstrzymania produkcji w sześciu placówkach produkcyjnych - macierzystych zakładach Volkswagena w Wolfsburgu, a także w jego fabrykach w Emden, Zwickau, Kassel, Salzgitter i Brunszwiku.

Dzień wcześnie VW informował, że okres występowania problemów produkcyjnych będzie zróżnicowany - w wytwarzającej Passaty fabryce w Emden rozpoczął się jeszcze 18 sierpnia, a w zakładach produkcji silników w Salzgitter potrwa do 30 sierpnia.

Jak wyliczano, w związku z problemami wynikającymi ze sporu ucierpią nie tylko produkcja modeli Golf i Passat, ale także wytwarzanie silników, skrzyń biegów, instalacji wydechowych i elementów z tworzyw sztucznych. Efekty tego odczuje łącznie 27,7 tys. pracowników - około 10 tys. w Wolfsburgu, 7,5 tys. w Emden, 6 tys. w Zwickau, 1500 w Kassel, 1400 w Salzgitter i 1300 w Brunszwiku.

Firma ES Automobilguss dostarcza VW części do skrzyń biegów, a powiązana z nią majątkowo spółka CarTrim pokrycia siedzeń. Obie twierdziły, że koncern bezpodstawnie i bez wymaganego okresu wypowiedzenia zerwał z nimi współpracę nie oferując żadnej ugody finansowej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas