Volkswagen ID. 7 Tourer to taki Passat kombi. Mamy pierwsze zdjęcia

Widzieliśmy już wiele elektrycznych crossoverów, SUV-ów, hatchbacków i limuzyn. Niemniej, mało który producent zdecydował się do tej pory na zaprezentowanie bezemisyjnego kombi. Producent z Wolfsburga z tak długimi tradycjami, nie mógł sobie takiego odmówić - debiutuje Volkswagen ID.7 Tourer.

Nadchodzi Volkswagen ID.7 Tourer
Nadchodzi Volkswagen ID.7 TourerVolkswagenmateriały prasowe

Volkswagen ID.7 Tourer - nadchodzi elektryczne kombi

W niedalekiej przyszłości nowy Volkswagen ID.7 na dobre zastąpi Passata, którego najnowsza generacja dostępna jest już tylko jako kombi. Służbowe spalinówki siłą rzeczy będą musiały zamienić się w elektryczne, a flagowiec z Wolfsburga ma odegrać w tym procesie ważną rolę. Mając jednak na uwadze, jak wielkim powodzeniem wśród klientów od blisko 60 lat cieszy się pojemne i praktyczne kombi, niemiecki producent nie mógł zrezygnować z jego elektrycznego następcy. Światło dzienne ujrzał właśnie zakamuflowany ID.7 Tourer, którego rynkowy debiut w Europie jest planowany na 2024 rok.

Volkswagen ID. 7 Tourer - elektrycznie i praktycznie

Elektryczny flagowiec, zgodnie z oczekiwaniami klientów, doczeka się praktycznej odmiany z długim i głębokim kufrem. Volkswagen ID. 7 Tourer jest pierwszym w pełni bezemisyjnym kombi z Wolfsburga, z rekordowo niskim współczynnikiem oporu powietrza 0,24 (0,23 w wersji limuzyna).

Bagażnik w tym wydaniu oferuje 545 litrów (690 litrów w nowym Passacie B9 Variant), jednak po złożeniu tylnej kanapy ta wartość wzrośnie do 1714 litrów (do 1920 litrów w nowym Passacie B9 Variant).

Volkswagen ID.7 Tourer zadebiutuje w 2024 rokuVolkswagenmateriały prasowe

Volkswagen ID. 7 Tourer - wersje i osiągi

Możemy się spodziewać, że podobnie jak w przypadku limuzyny, kombi będzie występować w wersjach z napędem na tylną oś (Pro i Pro S) lub obie osie (GTX). Pod podłogą znajdzie się akumulator o pojemności 77 lub 86 kWh, co pozwoli na pokonanie (wg danych WLTP) do 615 kilometrów (77 kWh) lub do nawet 700 kilometrów (86 kWh). Mniejszą baterię naładujemy z maksymalną mocą 170 KW, a większa z mocą nawet 200 kW.

Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL
Volkswagen ID.7INTERIA.PL

Volkswagen ID. 7 Tourer - ceny i dostępność

Nie wiemy ile elektryczne kombi z Wolfsburga będzie kosztować w Polsce. Wiemy natomiast, że limuzyna w wersji Pro z jednym silnikiem na tylnej osi (286 KM), wyposażona w mniejszą baterię (77 kWh), kosztuje od 284 290 zł. Zgodnie z zapowiedziami producenta, Volkswagen ID. 7 Tourer pojawi się w europejskich salonach w 2024 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas