Volkswagen ID.5 już w Polsce. Znamy ceny

Volkswagen rozszerza ofertę swoich elektrycznych modeli o dynamicznie wystylizowanego SUVa ID.5. My, przy okazji ogłoszenia jego cen w Polsce, mieliśmy okazję przyjrzeć mu się z bliska.

Volkswagen ID.5
Volkswagen ID.5INTERIA.PL

Volkswagen ID.5 - czym różni się od ID.4?

Volkswagen ID.5 to zupełnie nowy model w gamie producenta, choć pod wieloma względami jest bardzo znajomy. Nikt nie ukrywa, że to niejako ID.4 w wersji coupe, ale nie tylko ukształtowaniem tylnej części nadwozia (opadającą linią dachu, pochyloną tylną szybą oraz klapą bagażnika zakończoną spojlerem) różnią się te modele. Inny jest także przedni zderzak, który w ID.5 zaprojektowano tak, aby podkreślał jego dynamiczny charakter.

Kilka nowości znajdziemy także we wnętrzu. Pierwszym co rzuca się w oczy, jest wykończenie górnej części deski rozdzielczej ekologiczną skórą z kontrastowymi przeszyciami - zabieg kojarzący się raczej z autami luksusowymi, niż o sportowym charakterze. ID.5 otrzymało także najnowszą wersję (3.0) oprogramowania. Zapewnia ono między innymi płynniejszą obsługę systemu multimedialnego, jego stabilniejsze działanie, a także daje dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak proste gry (przydatne, kiedy nudzimy się czekając na ładowarce). Pozwala też na korzystanie z nieco mocniejszego prądu podczas ładowania niż w starszych wersjach - teraz to 135 kWh.

Volkswagen ID.5INTERIA.PL

Pod względem praktyczności ID.5 nie ustępuje właściwie modelowi ID.4. Opadająca linia dachu zabiera co prawda odrobinę miejsca nad głowami podróżnych z tyłu, ale nadal dorosłe osoby (mające ponad 180 cm wzrostu) nie będą narzekały na brak przestrzeni. Z kolei bagażnik oferuje 549 l, więc jest o całe 2 l... większy, niż w ID.4.

Volkswagen ID.5 - silniki oraz ceny

Volkswagen ID.5 debiutuje na polskim rynku tylko z jedną, największą baterią, oferującą 82 kWh pojemności (brutto). Zapewnia ona zasięg nawet 521 km. Do wyboru są natomiast trzy wersje silnikowe:

  • 174 KM - 209 690 zł
  • 204 KM - 216 390 zł
  • 299 KM (GTX) - 243 590 zł

Dwie pierwsze mają napędzaną tylko tylne koła, natomiast topowe GTX korzysta z dodatkowego silnika przy przedniej osi. Ta wersja przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i ma prędkość maksymalną podniesioną do 180 km/h (pozostałe 160 km/h). 

Volkswagen ID.5 po raz pierwszy w Polsce

Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL
Volkswagen ID.5INTERIA.PL

Volkswagen przyjmuje już zamówienia na ID.5. Pierwsze egzemplarze modelu pojawią się w salonach na początku drugiego kwartału.

Volkswagen ID.5 na filmie 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas