Volkswagen ID.4 GTX już w Polsce

Pierwszy w historii Volkswagena usportowiony elektryk jest już dostępny w Polsce. ID.4 GTX wcale nie jest taki drogi, jak mogłoby się wydawać.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTXInformacja prasowa (moto)

Volkswagen zapowiedział już jakiś czas temu, że najmocniejsze odmiany jego elektryków będą nosiły oznaczenie GTX, co jest oczywistą kontynuacją dotychczasowego nazewnictwa i wersji GTI, GTD oraz GTE. Pierwszym modelem dostępnym w takim wariancie jest SUV ID.4. Zastosowano w nim dwa silniki o łącznej mocy 299 KM, które pozwalają na sprint do 100 km/h w 6,2 s i rozpędzenie auta do 180 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Bateria o pojemności 82 kWh pozwala na przejechanie 482 km.

Auta elektryczne nie są z natury tanie, podobnie jak odmiany usportowione. ID.4 GTX wyceniono w Polsce na 226 190 zł, więc nie tak drogo. Dla porównania ID.4 Pro Performance z taką samą baterią, ale tylko jednym silnikiem i mocą 204 KM kosztuje przynajmniej 195 690 zł. Z kolei 320-konny Tiguan R, będący spalinowym odpowiednikiem ID.4 GTX, kosztuje już 238 490 zł (choć jest wyraźnie szybszy, pomimo zbliżonej mocy).

Volkswagen ID.4 GTX

Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 
Volkswagen ID.4 GTX 

Standardowe wyposażenie usportowionego elektryka obejmuje 20-calowe alufelgi (w opcji 21 cali), asystenta pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, matrycowe reflektory, automatyczną klimatyzację jednostrefową oraz nawigację z 10-calowym ekranem. Co ciekawe, chociaż mamy do czynienia z wersją usportowioną (ważącą na pusto 2224 kg), przy tylnych kołach nadal znajdziemy hamulce bębnowe.

Volkswagen ID.4 GTX 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas