Volkswagen Golf z lepszym systemem sterowania głosowego

Volkswagen ulepszył system infotainment w obecnej generacji Golfa. Nowe urządzenia i oprogramowanie właśnie wchodzą do produkcji. Jedną z nowości będzie czterokrotnie szybsza reakcja na komendy głosowe,

Samochód ma reagować na komendy szybciej
Samochód ma reagować na komendy szybciejInformacja prasowa (moto)

Infotainment szybszy niż dotychczas

Modernizacja, która znajdzie się w produkcji seryjnej w najbliższych tygodniach, znacząco zmieni system infotainment, już przy uruchamianiu sterowanie głosowe i nawigacja będą dostępne znacznie szybciej niż do tej pory. To samo dotyczy również korzystania z map nawigacji i przewijania list.

Nowe sterowanie głosem - szybsze rozpoznawanie i precyzyjna reakcja

Największą zmianą jest system kontroli głosowej: wystarczy powiedzieć "Cześć Volkswagen", by ją uruchomić. System potrafi zrozumieć także inne komendy, np. "jest mi zimno" albo "gdzie znajdę włoską restaurację w Warszawie?". Dzięki wbudowanym mikrofonom system potrafi rozpoznać także, czy komendy wydaje mu kierowca czy pasażer, co ma znaczenie np. dla ustawień klimatyzacji. Zoptymalizowany system jest również w stanie zadawać pytania i pozwala sobie przerwać. Ulepszone sterowanie głosowe umożliwia obsługę systemów rozrywki, nawigacji, telefonu i klimatyzacji. Stopień rozumienia mowy został znacząco poprawiony i wynosi obecnie około 95 procent. Nowe oprogramowanie wykorzystuje mniejszą niż dotychczas liczbę interfejsów systemowych, dzięki czemu w przyszłości łatwiej będzie zintegrować inteligentne funkcje online, takie jak wiadomości lub prognoza pogody.

System MIB3 został udoskonalonyInformacja prasowa (moto)

System działa online i offline

Odpowiedzi i propozycje systemu kontroli głosowej pochodzą z dwóch źródeł - chmury i informacji w pamięci samochodu. Dzięki ich połączeniu możliwa jest znacząca poprawa w rozpoznawaniu komend, a trafność odpowiedzi jest wyraźnie lepsza.

Informacje z pamięci samochodu są wykorzystywane w miejscach, w których nie ma zasięgu, np. na parkingach podziemnych. Niezależnie od tego, czy odpowiedź systemu pochodzi z pamięci auta czy chmury jest ona dostępna czterokrotnie szybciej niż do tej pory. W przypadku korzystania z chmury system potrzebuje zaledwie pół sekundy na znalezienie odpowiedzi, a kierowca słyszy ją po niecałej sekundzie. Jeśli kierowca ma takie życzenie, może przerwać proces, dotykając ekranu.

Łatwiejsza obsługa

Kolejnym obszarem, w którym pojawiły się udoskonalenia, jest ekran dotykowy. Gdy palec użytkownika znajdzie się w odległości kilku centymetrów od ekranu, przyciski wokół włącznika świateł awaryjnych zostaną zablokowane. W momencie zetknięcia palca z ekranem, blokada ta zostanie rozszerzona na suwaki głośności i temperatury. Oznacza to, że niezamierzone naciśnięcie paneli sterujących poniżej ekranu będzie praktycznie niemożliwe. Samo sterowanie wyświetlaczem pozostaje bez zmian: wystarczy lekkie dotknięcie, aby aktywować daną funkcję. Co więcej, dodatkowe czujniki zbliżeniowe na podczerwień umożliwiają sterowanie gestami z odległości kilku centymetrów.

Szeroki zakres ulepszeń systemu MIB3

Modułowy system MIB3 doczekał się licznych udoskonaleń. Oprogramowanie zmodyfikowano, by zwiększyć wydajność programów i funkcji. Zastosowano czterordzeniowy procesor główny i zmodyfikowaną kartę graficzną, a za dźwięk odpowiada dodatkowy, cyfrowy procesor. Zmiany sprawiły, że moc obliczeniowa wzrosła o ok. 25 procent, a karta graficzna ma trzy razy większą wydajność.

Oznacza to przede wszystkim szybszą reakcję - w przypadku wprowadzenia celu nawigacji lista wyników jest zazwyczaj gotowa w czasie krótszym niż pięć sekund - znacznie szybciej niż dotychczas.

W 2022 roku zoptymalizowane oprogramowanie będzie można instalować w już dostarczonych pojazdach. Volkswagen od początku przyszłego roku będzie informował klientów o takiej możliwości, a sama instalacja będzie bezpłatna i dobrowolna.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas