Volkswagen dla yuppie
Rok temu podczas salonu samochodowego w Detroit Volkswagen zaprezentował prototyp kultowego auta - mikrobusa zwanego "ogórkiem" ( film video o "ogórku" Volkswagena). Przypomnijmy, że jego pierwowzór produkowany był od końca lat pięćdziesiątych, a sławę zdobył w epoce hippisowskiej, jako środek transportu i sypialnia "dzieci-kwiatów. Podczas trwającego właśnie NAIAS 2002 w Cobo Center niemiecki koncern prezentuje kolejny pojazd koncepcyjny - minivana o nazwie magellan. Czy samochód ten stanie się kiedyś autem dla współczesnych yuppie?
Zgodnie z panującą ostatnio modą, także volkswagen magellan, który jest samochodem sześcioosobowym to w zasadzie auto wielofunkcyjne, spełniające rolę nie tylko minivana, ale taże auta kombi. Tym razem - w odróżnieniu do "ogórka", który powstał w Kalifornii magellan to dzieło europejskich stylistów. Powstał w Barcelonie, w tamtejszym ośrodku stylistycznym Volkswagena, który pracuje także dla Seata. To właśnie tam zaprojektowano nową ibizę, która w sprzedaży znajdzie się już za kilka tygodni.
Magellan - o ile trafi do produkcji - przeznaczony ma być dla młodych (i bogatych) ludzie, którzy założyli już jednak rodzinę, mają dwójkę dzieci i psa. Ich samochód musi być połączeniem minivana, kombi i auta terenowego. Składane tylne fotele (po naciśnięciu jednego guzika chowają się pod podłogą), napęd na cztery koła, obszerne wnętrze, sportowy wygląd (m.in. 19-calowe koła) i elektronika (włącznie z ... przenośnym GPS-em!) to według konstruktorów najważniejsze atuty magellana, który w Europie po raz pierwszy pokazany zostanie podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie.