Volkswagen Beetle odchodzi na zawsze!
Z fabryki w Meksyku wyjechał właśnie ostatni w historii egzemplarz Beetle'a, następcy kultowego Garbusa.
Schodzący model to trzecia generacja Beetle'a i druga "nowożytna" interpretacja kultowego Garbusa, który sprzedał się w 21,5 mln egzemplarzy na całym świecie. Oferowany od 1998 New Beetle (bazujący na Golfie IV) trafił do 1,2 mln klientów. Ostatnia odsłona, bazująca na Golfie VI i debiutująca w 2011 roku, znalazła 500 tys. chętnych.
Zarówno druga, jak i trzecia generacja produkowana była wyłącznie w meksykańskiej fabryce w miejscowości Puebla. To z niej trafiały "nowożytne" Garbusy do 91 krajów na całym świecie. Po wygaszeniu produkcji Beetle'a zakład zajmie się montowaniem SUVów mniejszych od Tiguana.
Ostatni w historii Volkswagen Beetle to wersja z zamkniętym nadwoziem, pokryta niebieskim lakierem Denim Blue. Trafi on do lokalnego muzeum. Przed nim powstały dwa egzemplarze pokryte czerwonym lakierem i wykończone pikowaną tapicerką, które trafią do kolekcji historycznych pojazdów Volkswagena Ameryka.