Uwaga! Na ul. Podwale w Krakowie samochody jeżdżą tylko w jednym kierunku

W Krakowie zakończył się remont jezdni i torowiska tramwajowego na ul. Podwale. Ruch został tam przywrócony w sobotę, tj. 27 bm. Jest to pierwszy odcinek wokół krakowskich Plant, gdzie samochody jeżdżą tylko w jednym kierunku.

Zmiany mają ograniczyć ruch samochodowy w centrum miasta i pomóc w walce ze smogiem.

Na ul. Podwale wymienione zostało torowisko, trakcja tramwajowa, oświetlenie i cała infrastruktura podziemna. Na przystanku tramwajowym powstał tzw. peron wiedeński, którego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika. To rozwiązanie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z tramwajów.

Nowością jest pas dla rowerzystów biegnący najbliżej Plant. Po pasie zewnętrznym poruszać się będą samochody w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Reklama

"Po przebudowie skróci się przejazd autobusami i tramwajami, nie tylko dlatego, że są nowe tory, więc nie będzie ograniczeń prędkości, ale również dlatego, że w tym rejonie będzie mniej samochodów. Nie będą one już konkurować o miejsce na jezdni z autobusami, które będą poruszać się w obu kierunkach po torowisku" - powiedział PAP Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie.

Od soboty na stałe trasy przywrócone zostaną tramwaje i autobusy kursujące ulicą Podwale, za wyjątkiem linii nr 13 i 20.

Przebudowa ul. Podwale kosztowała 7,6 mln zł.

W połowie lipca ma się rozpocząć przebudowa kolejnego odcinka I obwodnicy Krakowa, czyli ul. Dunajewskiego, między ul. Karmelicką a ul. Długą. W 2016 r. wymienione zostanie torowisko na ul. Basztowej.

Ruch jednokierunkowy na I obwodnicy Krakowa będzie wprowadzany stopniowo po zakończeniu kolejnych etapów remontu i będzie obowiązywał tylko po północno-zachodniej stronie Plant.

Według szacunków obecnie w obrębie I obwodnicy Krakowa w godzinach szczytu porusza się 800-1000 samochodów na godzinę i ok. 10 tys. na dobę. Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego ma spowodować zmniejszenie liczby samochodów na tym obszarze o blisko 50 proc. i przeniesienie ruchu między dzielnicami na drugą obwodnicę.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy