Tylko 245-konny Cayman

Jesienią 2005 roku Porsche wprowadziło na rynek Caymana S.

Obecnie niemiecka firma poszerza gamę tego modelu o wersję z nowym silnikiem - sześciocylindrowym bokserem o pojemności 2,7 litra i mocy 245 KM (Cayman S jest o 50 KM mocniejszy).

Zapewnia on prędkość maksymalną wynoszącą 258 kilometrów na godzinę. Na przyspieszenie od zera do 100 km/h Cayman z manualną skrzynią biegów potrzebuje 6,1 sekundy. Jednocześnie firma zapewnia, że średnie zużycie paliwa będzie wynosiło jedynie 9.3 l/100 km.

Dzięki systemowi Porsche VarioCam Plus Cayman uzyskuje moment obrotowy 273 Nm,

dostępny między 4.600 a 6.000 obrotami na minutę. Siła jest przenoszona przez pięciobiegową skrzynię manualną z krótkimi, precyzyjnymi odcinkami zmiany przełożenia. Na życzenie dostępna jest sześciobiegowa przekładnia manualna w połączeniu z Porsche Active Suspension Management (PASM). Trzecim wariantem oferowanym przez Porsche jest znana pięciobiegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S z opcją zmiany biegów za pomocą przełączników kołyskowych w kierownicy.

Reklama

Cayman porusza się na 17-calowych kołach ze stopu metali lekkich o indywidualnej stylistyce z podwójnymi poprzeczkami. W wersji standardowej na przednie felgi o szerokości 6,5 cali nałożone są opony w rozmiarze 205/55, z tyłu felgi mają szerokość 8 cali a tylne opony rozmiar 235/50.

Do wyposażenia seryjnego należy Porsche Stability Management (PSM), natomiast w opcji oferowane jest Porsche Active Suspension Management (PASM). System ten obejmuje obniżone o dziesięć milimetrów nadwozie i automatycznie dostosowuje tłumienie drgań do aktualnej sytuacji na drodze. Przyciskiem w konsoli środkowej kierowca może wybrać program "Normal" lub "Sport".

Wyposażenie seryjne obejmuje również między innymi klimatyzację, radio z odtwarzaczem CD, tapicerkę siedzeń z Alcantary. Podobnie jak w większym bracie - Caymanie S - dzięki umieszczonemu centralnie silnikowi do dyspozycji są dwa bagażniki o łącznej pojemności 410 litrów.

Bezpieczeństwo mają zapewniać dwie pełnowymiarowe poduszki powietrzne chroniące przed skutkami zderzenia czołowego oraz Porsche Side Impact Protection Sytem (POSIP), którego poduszki chroniące klatkę piersiową i mają zabezpieczać w przypadku kolizji bocznej.

Nowy samochód trafi na rynki w Europie i USA pod koniec lipca.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy