Tych samochodów absolutnie nie kupuj! Są niebezpieczne!

Euro NCAP - niezależna organizacja badająca poziom bezpieczeństwa nowych, oferowanych na europejskich rynkach, pojazdów - przeprowadziła kolejne testy zderzeniowe.

.
.Informacja prasowa (moto)

Tym razem eksperci z dziedziny ochrony pasażerów i pieszych przyjrzeli się bliżej sześciu modelom, które rozpoczynają właśnie swoją rynkową karierę. Co ciekawe, nie obyło się bez wpadek!

Testom zderzeniowym poddano nowe: BMW 2 Active Tourer, Nissana Pulsara, Renault Megane Hatchback, Skodę Fabię, Suzuki Celerio i Teslę model S. Które auta wyszły z prób obronną ręką?

.Informacja prasowa (moto)

Bez obaw inwestować można w BMW. Auto otrzymało ogólną notę pięciu gwiazdek. Ochronę dorosłych oceniono na 84 proc, dzieci na 85 proc, a pieszych na 60 proc. 70 punktów procentowych przyznano autu za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo.

.Informacja prasowa (moto)

Maksymalny wynik - pięciu gwiazdek - uzyskał też nowy Nissan Pulsar. W każdej z kategorii samochód może się pochwalić stosunkowo wysokimi notami. Za ochronę dorosłych przyznano mu 84 proc. punktów, za ochronę dzieci - 81 proc. Zabezpieczenie pieszych przed skutkami wypadków oceniono na 75 proc. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa na 68 proc.

Na pięć gwiazdek zasłużyła też nowa Skoda Fabia. Mimo niewielkich wymiarów ochronę dorosłych i dzieci oceniono na 81 proc. Po 69 punktów procentowych przyznano autu za zabezpieczenie pieszych i dodatkowe systemy bezpieczeństwa.

.Informacja prasowa (moto)

Ostatnim z pojazdów, który otrzymał od Euro NCAP maksymalny wynik pięciu gwiazdek jest nowa Tesla model S. Ochronę dorosłych oceniono na 82 proc., dzieci na 77 proc. a pieszych na 66 proc. Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo Tesla otrzymała 71 punktów procentowych.

.Informacja prasowa (moto)

Za wpadkę uznać można czterogwiazdkowy wynik nowego Renault Megane Hatchback. Co ciekawe, zabezpieczenie dorosłych i dzieci oceniono na wysokie 83 proc. i 78 proc. Nowe Renault gorzej poradziło sobie z ochroną pieszych, za którą otrzymało 60 punktów procentowych. Dość nisko - na 56 proc. - oceniono również dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo. Warto dodać, że kilka miesięcy temu Euro NCAP przeprowadziło już testy tego modelu. Auto otrzymało wówczas zaledwie 3 gwiazdki. Renault wzięło sobie jednak do serca ich wyniki i wprowadziło szereg poprawek, m.in. w sposobie mocowania pasów bezpieczeństwa.

.Informacja prasowa (moto)

Najniżej z całej testowanej szóstki oceniono nowe Suzuki Celerio. W ogólnej skali japońskie supermini otrzymało zaledwie trzy gwiazdki. Na niskiej nocie zaważyła głównie przeciętna - oceniona na 61 proc. - ochrona dorosłych i kiepskie wyposażenie. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono zaledwie na 38 punktów procentowych. Niezłe noty - 78 proc. - auto otrzymało za ochronę dzieci. Za poziom ochrony pieszych Suzuki otrzymało 68 punktów procentowych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas