"Truck of Texas"...
Chuck Norris w legendarnym już "Strażniku Texasu" często występował w towarzystwie ogromnych amerykańskich pickupów.
Początkowo ulubionym pojazdem "niezatapialnego" strażnika był GMC sierra, później nieustraszony Walker przesiadł się do dodge'a rama.
Co ciekawe, dziś samochód ten okrzyknięto mianem "Truck of Texas".
Konkurs na "Ciężarówkę Teksasu" przypomina te, które znamy z Europy. Nominacjami i wyborem zwycięzcy zajmują się dziennikarze motoryzacyjni. Skupiające ponad 40 członków zrzeszenie dziennikarzy TAWA, przy wyborze najlepszych aut kieruje się takimi kryteriami, jak zdolności terenowe, wygląd, poziom wyposażenia, jakość wykończenia a także zużycie paliwa czy osiągi.
Producenci, przyznawany przez dziennikarzy motoryzacyjnych tytuł, traktują jako dużą nobilitację - Teksas stanowi około 17% całego amerykańskiego rynku motoryzacyjnego.
Do tegorocznej nagrody nominowanych było aż 57 pojazdów klasy SUV, crossover i puckup.
Pojazdy rodziny ram zwyciężyły aż w trzech kategoriach. W kategorii "full-size" tytuł Samochodu Teksasu uzyskał ram 1500 outdoorsman. Za najlepszy Samochód Teksasu w wadze "heavy-duty" uznano ram power wagon. Ram zwyciężył także w kategorii "Luxury Truck of Texas" - za najbardziej luksusowego pickupa uznano rama w wersji laramie longhorn.
Ten ostatni model, zaprezentowany 23 września tego roku jest najbardziej ekskluzywnym pickupem, jaki kiedykolwiek produkowany był przez koncern Chryslera.
Szefostwo tego koncernu może być bardzo zadowolone z wyników konkursu na "Samochód Teksasu". Oprócz potrójnego zwycięstwa rama, w poszczególnych kategoriach zwyciężyły również wytwarzane przez Chryslera: jeep cherokee (najlepszy SUV) i jeep wrangler (najlepszy mały SUV).