Toyota Tundra. Najlepszy pick-up według Teksańczyków?
Chyba nikt na świecie nie zna się lepiej na pick-upach niż mieszkańcy Teksasu. Toyota Tundra nowej generacji zdobyła prestiżowy tytuł "Truck of Texas" przyznawany co roku najlepszemu pick-upowi podczas Texas Truck Rodeo. Auto właśnie zadebiutowało na amerykańskim rynku.
Co roku jesienią kilkudziesięciu dziennikarzy motoryzacyjnych z Teksasu spotyka się na Texas Truck Rodeo - dwudniowych testach samochodów terenowych i SUV-ów, organizowanych przez stowarzyszenie dziennikarzy Texas Auto Writers Association (TAWA). Uczestnicy spotkania podsumowują swoje spostrzeżenia, wybierając najlepsze samochody w poszczególnych klasach. W tym roku tytułem "Truck of Texas" czyli Pick-upa Roku została uhonorowana Toyota Tundra - największy pick-up w gamie japońskiej marki.
Tegoroczne Texas Truck Rodeo zgromadziło 44 dziennikarzy, którzy oceniali samochody terenowe najlepszych światowych producentów pod kątem wnętrza, wyglądu zewnętrznego, właściwości jezdnych i możliwości terenowych, osiągów oraz wyposażenia. Toyota Tundra z rocznika 2022 wyróżniła się na tle konkurencji za sprawą nowej konstrukcji, nowego silnika i premierowego napędu hybrydowego oraz zaawansowanych systemów i nowoczesnego wyposażenia.
"Na Texas Truck Rodeo możemy przetestować dziesiątki pojazdów zarówno na drodze, jak i w terenie" - powiedziała Kristin Shaw, prezes stowarzyszenia TAWA. - "Nasi członkowie byli pod wrażeniem jakości, wyposażenia i technologii zastosowanych w Tundrze 2022. Samochód ten wykazał się zarówno świetnymi właściwościami jezdnymi na asfaltowym torze, jak i ogromnymi możliwościami off-roadowymi na trasie terenowej".
Tundra to największy pick-up w amerykańskiej gamie Toyoty - jego długość wynosi 5814 mm, a wysokość 1930, zaś szerokość przekracza 2 metry (2029 mm). Model z rocznika 2022 został zaprojektowany na nowej platformie ramowej z wielowahaczowym zawieszeniem.
Nowa Tundra otrzymała dwa nowe napędy - benzynowy silnik i-FORCE twin-turbo V6 o pojemności 3,5 litrów oraz układ hybrydowy i-FORCE MAX oparty na takim samym silniku V6. Pierwszy z nich ma moc 353 KM, zaś drugi generuje łączną moc 443 KM. Auto jest wyposażone w zaawansowane systemy wspierające terenową jazdę, w ty
m Multi-Terrain Select, Crawl Control czy blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.
Całkowicie nowy system multimedialny oferuje przyjazne dla użytkownika wrażenia dzięki aktywacji głosowej oraz ogromnemu, 14-calowemu ekranowi dotykowemu. Dodatkowe nowe elementy wnętrza obejmują panoramiczny dach w kształcie księżyca, opcjonalną pionową tylną szybę elektryczną oraz dostępną 12,3-calową cyfrową tablicę przyrządów.
Tundra 2022 może pociągnąć przyczepę o masie 5,4 tony, a przy tym oferuje nowoczesną technologię holowania. Dzięki czujnikom i kamerom podłączenie przyczepy jest bardzo łatwe, a asystent prostej drogi pomaga utrzymać ją w linii prostej podczas cofania.
Tundra i nieco mniejszy pick-up Tacoma to modele typowo na amerykański rynek. W Europie oraz w wielu innych regionach świata Toyota oferuje słynącego z niezniszczalności i ogromnych możliwości terenowych Hiluxa. W marcu tego roku na rynku zadebiutował Hilux po faceliftingu, wraz z którym pick-up zyskał nowy wygląd przodu, zupełnie nowy silnik i nową specyfikację najwyższej wersji Invincible.
Do 2,4-litrowego, 4-cylindrowego silnika o mocy 150 KM dołączył nowy 2,8-litrowy motor o mocy 204 KM, który rozpędza Hiluxa do setki w 10,7 s, o 2,1 s szybciej niż mniejszy silnik.