Toyota Tj Cruiser. Hybrydowy SUV prawdopodobnie trafi do sprzedaży już w 2020 roku

Koncepcyjna Toyota Tj Cruiser, zaprezentowana w 2017 na targach w Tokio, ma szansę trafić do produkcji, i to już w przyszłym roku. Funkcjonalne nadwozie o cechach vana i SUV-a to pomysł na uniwersalny samochód dla aktywnych.

Niecodzienny samochód Toyoty ma według doniesień zadebiutować w japońskich salonach w październiku 2020 roku, trzy lata po premierze modelu koncepcyjnego na targach Tokyo Motor Show 2017. Tak podaje portal Best Car za japońskim Toru Endo, powołując się na osobę związaną z siecią dealerską marki. Kanciasta sylwetka Tj Cruisera to połączenie dostawczego vana i SUV-a. Litera T w nazwie oznacza "toolbox", czyli skrzynkę na narzędzia, zaś "j" to inicjał od "joy" (radość).

Design Tj Cruisera kładzie nacisk na praktyczność. Siedzenia pasażerskie po złożeniu tworzą płaską podłogę. We wnętrzu samochodu mieszczą się przedmioty o długości do 3 m, takie jak deski surfingowe czy rowery. Na tyłach foteli i bocznych ścianach znajdują się punkty do zaczepiania lin mocujących. Przewidziane w modelu koncepcyjnym przesuwne boczne drzwi udostępniają duże otwory, ułatwiając załadunek sporych bagaży. Siedzisko fotela tuż za miejscem kierowcy można podnieść, aby zrobić miejsce na podłodze. Czteroosobowe auto ma długość 4300 mm, szerokość 1775 mm, wysokość 1620 mm i rozstaw osi 2750 mm. Maska, dach i błotniki są wykonane z materiałów odpornych na zadrapania.

Reklama

Jak wynika z raportu Best Car, wersja produkcyjna kanciastej Toyoty będzie nieco krótsza i wyższa od crossovera Toyota C-HR. Prawdopodobnie drzwi przesuwne wersji koncepcyjnej zostaną zastąpione tradycyjnymi. Tj Cruiser będzie zapewne oferowany z dwoma lub trzema rzędami siedzeń. W obu przypadkach będzie je można złożyć, uzyskując płaską podłogę.

Jak wynika z nieoficjalnych doniesień, które zresztą pokrywają się z deklaracjami Toyoty sprzed 3 lat, japońscy klienci marki będą mieli do wyboru 2-litrowy silnik benzynowy napędzający przednią oś lub wszystkie koła albo układ hybrydowy 4. generacji z silnikiem 1.8, znany m.in. z Toyoty C-HR, Priusa i nowej Corolli, oferowany wyłącznie z napędem 4x4. Auto zostało oparte na modułowej platformie TNGA, która trafia systematycznie do kolejnych modeli Toyoty, takich jak Camry, Corolla, RAV4, Prius, Avalon czy Toyota C-HR.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy