Toyota Proace Max to hit wśród Polaków. Ma gwarancję na 1 mln km
Toyota Proace Max, największy dostawczy model w europejskiej gamie producenta, cieszy się w Polsce dużą popularnością. Dowodem na to są wyniki notowane po rozpoczęciu przedsprzedaży.
Toyota Proace Max, konstrukcyjny bliźniak dostawczaków z koncernu Stellantis (produkowany jest m.in. w zakładzie tej grupy znajdującym się w Gliwicach), cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów. Jak informuje polski importer, wkrótce po rozpoczęciu przedsprzedaży zarezerwowano 85 samochodów, z czego 52 egzemplarze zamówiono już w ciągu czterech pierwszych godzin.
Toyota Proace Max jest dostępna w różnych konfiguracjach przestrzeni ładunkowej. Klient może zdecydować się na furgon, podwozie do zabudowy (z kabiną pojedynczą lub podwójną) oraz wariant ze skrzynią załadunkową (pojedyncza lub podwójna kabina).
Toyota Proace Max jest napędzana przez silnik Diesla o pojemności 2,2 l, który jest dostępny w różnych wariantach mocy. Chętni na zakup auta z manualną, sześciobiegową skrzynią mają do wyboru wersje generujące 120 KM i 320 Nm, 140 KM i 350 Nm oraz 180 KM i 380 Nm. Dwa ostatnie warianty można nabyć także z ośmiobiegowym automatem. Wówczas oferują one wyższy moment obrotowy - 140 KM i 380 Nm, a także 180 KM i 450 Nm. Polski importer zapowiada, że wkrótce do oferty dołączy napęd elektryczny z akumulatorem o pojemności 110 kWh.
Toyota Proace Max oferowana będzie w dwóch wersjach wyposażenia - Active oraz Comfort. W pierwszej z nich na wyposażeniu znajdziemy m.in.:
- tempomat z ogranicznikiem prędkości
- układ rozpoznawania znaków drogowych
- kamerę cofania z dynamicznymi liniami
- czujniki parkowania z tyłu
- przednie i tylne światła halogenowe
- manualną klimatyzację
- tylne drzwi otwierane pod kątem 180 stopni (furgon)
- analogowe zegary z 3,5-calowym wyświetlaczem
- 5-calowy ekran multimediów
Druga z wersji wyposażenia, Comfort (dostępna wyłącznie z nadwoziem furgon), oferuje dodatkowo:
- adaptacyjny tempomat (z funkcją Stop&Go, w odmianie z automatyczną skrzynią biegów)
- system kamer 360 stopni
- czujniki martwego pola
- łączność z telefonem za pośrednictwem Android Auto i Apple CarPlay
- cyfrowe lusterko wsteczne
- przednie światła Full LED
- tylne drzwi otwierane pod kątem 270 stopni (furgon)
- 10-calowy ekran multimediów
Polski importer zwraca uwagę, że 60 proc. zamówień z pierwszych godzin przedsprzedaży to egzemplarze z silnikiem o mocy 140 KM w wersji Active oraz z dodatkowym pakietem Multimedia. Oferuje on m.in.: automatyczną klimatyzację, 10-calowy ekran multimediów, łączność z Apple CarPlay i Android Auto czy 7-calowy ekran przed kierowcą.
W przypadku furgonu w odmianie wyposażenia Active, ze 120-konnym silnikiem i sześciobiegową skrzynią manualną, ceny startują od 140 100 zł. Wersja Comfort z tym samym napędem to koszt co najmniej 159 400 zł. W przypadku podwozia i wariantu ze skrzynią (w wersji z podwójną i pojedynczą kabiną) gama napędowa ograniczona jest do wersji 140-konnej z sześciobiegowym manualem lub 180-konnej z ośmiobiegowym automatem. Ceny podwozia startują od 142 900 zł, z kolei wariantu ze skrzynią - od 156 900 zł. Ceny wspomnianego już pakietu Multimedia to 8,9 tys. zł.
Polski importer przypomina, że Proace Max, podobnie jak pozostałe modele z linii Toyota Professional, objęta jest gwarancją na trzy lata lub do 1 mln kilometrów.