Toyota Proace CIty - jak bardzo jest praktyczna?

Toyota Proace City zadebiutowała na targach samochodów użytkowych w Birmingham. W ten sposób rodzina samochodów dostawczych i pasażerskich vanów Toyota Proace zyskała mniejszego kuzyna. Projektując swój nowy model w gamie samochodów użytkowych, Toyota zwróciła uwagę na trzy kluczowe dziedziny – praktyczność, bezpieczeństwo i komfort. Przyglądamy się tej pierwszej właściwości.

Toyota Proace City
Toyota Proace CityInformacja prasowa (moto)

Samochód został skonstruowany według tej samej filozofii co Proace. Różni się jednak wymiarami i wyglądem - Proace City otrzymał przedni pas nawiązujący do Toyoty C-HR. Nowy model występuje - podobnie jak Proace - w odmianie osobowej Verso i dostawczej Furgon.

Proace City w wersji dostawczej

Wersja do przewozu towarów ma jeden rząd siedzeń w postaci dwóch foteli lub trzyosobowej kanapy. Druga z tych konfiguracji umożliwia zamówienie systemu Smart Cargo, znanego z większego Proace’a. Rozwiązanie to wykorzystuje składane zewnętrzne siedzenie pasażera i uchylaną klapę w oparciu, by dostarczyć dodatkowe 0,4 m3 miejsca i zwiększyć długość przestrzeni bagażowej o 1,3 m. Środkowe miejsce pasażera można obrócić, by uzyskać wygodny stolik z dodatkowym schowkiem pod spodem. Auto w dłuższej wersji mieści 4,3 m3 bagażu, zaś w krótszej bagażnik ma pojemność 3,3 m3.

Van do przewozu osób

W pasażerskim Proace City Verso drugi rząd siedzeń można złożyć, uzyskując płaską podłogę. Siedzenia można tak ustawić, by zmieściły się dłuższe bagaże. Jeśli przewidujemy, że będziemy przewozić bardzo długie przedmioty, warto wybrać opcję otwieranego luku w dachu, który pozwala wystawić koniec na przykład desek czy rur poza auto. Otwór luku został wzmocniony listwą, dzięki której wytrzymuje obciążenie do 100 kg.

W drugim rzędzie można się zdecydować zarówno na kanapę z oparciem dzielonym w proporcji 60:40, jak i na trzy osobne fotele. W aucie zmieści się także trzeci rząd siedzeń dla osób dorosłych - dotyczy to zarówno wersji dłuższej, 4,7-metrowej, jak i krótszej o długości 4,4 m. Co ciekawe, kanapę w drugim rzędzie można przesuwać na szynach, zaś trzy niezależne fotele są wyposażone w mocowania fotelików Isofix, co nie jest często spotykane w tym segmencie.

Porządek we wnętrzu

W całej kabinie samochodu można znaleźć przemyślane schowki - od pojemników na monety i na kubki, przez otwarte półki po szufladę pod siedzeniem i schowki w suficie, drzwiach i podłodze. W wersji pasażerskiej ze szklanym dachem można zamówić także schowki nad głowami podobne do tych, jakie spotykamy w samolotach, oraz centralny ruchomy schowek o łącznej pojemności 74 litrów, dostępny z drugiego rzędu siedzeń oraz z bagażnika. W tylnych drzwiach bagażnika zamontowano otwierane okno, które ułatwia dostęp do przestrzeni bagażowej na ciasnym parkingu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas