Toyota Prius z bateriami słonecznymi

Pod koniec roku zadebiutuje Toyota Prius Plug-in Hybrid, druga generacja jedynej hybrydy Toyoty ładowanej z gniazdka. W cenniku nowego modelu znajdą się panele fotowoltaiczne, które ograniczą zużycie paliwa o kolejne 10 %.

Toyota Prius Prime
Toyota Prius PrimeInformacja prasowa (moto)

W wyposażeniu Priusa Plug-in Hybrid nowej generacji pojawią się panele słoneczne na dachu. Baterie fotowoltaiczne ładują akumulatory nawet w czasie postoju i zmniejszają zużycie paliwa o około 10 %, wydłużając czas jazdy w trybie elektrycznym. Na początek solarna wersja Priusa Plug-In Hybrid trafi do Japonii i Europy.

Toyota Prius Plug-in

Toyota Prius Plug-in 
Toyota Prius Plug-in 
Toyota Prius Plug-in 
Toyota Prius Plug-in 
Toyota Prius Plug-in 
Toyota Prius Plug-in 
Toyota Prius Plug-in 
Toyota Prius Plug-in 
Toyota Prius Plug-in 

Panele słoneczne będą nie tylko wydłużały zasięg auta w trybie elektrycznym, ale także zasilą akcesoria, takie jak system multimedialny, nawigacja, klimatyzacja, elektryczne szyby czy światła. Koji Toyoshima, główny inżynier Priusa i Priusa Plug-in Hybrid, zapowiedział, że Toyota ma w planach wprowadzenie fotowoltaiki także do innych aut hybrydowych marki.

Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w salonach pod koniec roku. W Japonii model otrzyma nazwę Prius PHV, a w Stanach Zjednoczonych Prius Prime. Auto zostało zaprezentowane na targach w Nowym Jorku w marcu.

Jedyna hybryda ładowana z gniazdka w ofercie Toyoty będzie miał zasięg w trybie elektrycznym do 50 km. Auto będzie mogło rozpędzić się do 135 km/h bez uruchamiania silnika benzynowego. Średnie zużycie paliwa wyniesie 1,4 l/100 km, a emisja CO2 32 g/km. Dla porównania - standardowy Prius zużywa średnio 3,3 l/100 km paliwa i emituje 76 g/km dwutlenku węgla.

Toyota Prius Plug-InInformacja prasowa (moto)

Nowy model został zbudowany na platformie TNGA, podobnie jak Prius i crossover C-HR. Oba Priusy łączy także nowa generacja napędu hybrydowego, który w Priusie Plug-in Hybrid został rozbudowany o większe baterie i panel ładowania z zewnętrznego źródła. W przeciwieństwie do poprzednich modeli, nowe generacje Priusa i Priusa Plug-in Hybrid wyraźnie się różnią wyglądem - każdy otrzymał własny design.

Toyota Prius Plug-InInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas