Toyota najbardziej docenianą marką w USA

Kierowcy kochają swoje samochody - kolejnym tego potwierdzeniem jest bardzo wysoka, 6. pozycja marki Toyota w nowym rankingu magazynu Forbes stu najbardziej ukochanych marek Amerykanów. Toyota zajęła pierwsze miejsce wśród marek motoryzacyjnych, wyprzedzając Hondę, Subaru, Teslę, Mercedesa i Mazdę. Znalazła się też wyżej niż Apple, Nintendo czy Spotify.

Najbardziej docenianą przez Amerykanów marką okazała się Toyota
Najbardziej docenianą przez Amerykanów marką okazała się ToyotaGetty Images

Magazyn Forbes postanowił sprawdzić, jak dobrze - i jak odpowiedzialnie - marki obsługują swoich amerykańskich klientów. Aby to zrobić, redakcja nawiązała współpracę z HundredX, firmą analityczną z Dallas w Teksasie, która opracowała innowacyjny sposób zbierania opinii o doświadczeniach klientów.

Ranking został oparty na unikalnych badaniach emocjonalnej relacji konsumentów z ich ulubionymi markami, zrealizowanych przez firmę HundredX we współpracy z Forbesem. Toyota zajęła w nich szóste miejsce w zestawieniu 100 ulubionych marek i pozycję lidera branży motoryzacyjnej.

Toyota wypadła znacznie lepiej od pozostałych marek motoryzacyjnych w niemal wszystkich aspektach badania, na przykład tego, jak istotną rolę odgrywa w życiu swoich użytkowników. Pod względem wskaźnika rekomendacji marki (Net Promoter Score) Toyotę wyprzedził tylko Lexus. 97% respondentów stwierdziło, że Toyota odpowiada na potrzeby konsumentów.

Amerykańscy respondenci w spontanicznych odpowiedziach wskazali na takie atuty marki Toyota jak jakość, niezawodność i wysoki poziom profesjonalizmu. W tej ostatniej kwestii Toyota wypadła o 28% lepiej od konkurentów i o 12% lepiej od swojej branży. Na pytanie, czy kupiliby kolejną Toyotę, 80% respondentów odpowiedziało twierdząco.

Wysoki poziom obsługi klienta jako atut Toyoty liczył się dla 35% respondentów. 25% z nich podkreśliło natomiast, że dla nich ważne jest zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój. Toyota jest znana jako pionier elektryfikacji napędów, największy producent hybryd i konsekwentny promotor bezemisyjnej wodorowej motoryzacji. W ostatnich dniach marka zaprezentowała kompleksową strategię rozwoju gamy bateryjnych samochodów elektrycznych, zapowiadając wprowadzenie do końca dekady 30 modeli BEV i osiągnięcie rocznej sprzedaży 3,5 miliona samochodów elektrycznych.

Toyota zajmuje pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej także w innych rankingach magazynu Forbes. Na tegorocznej liście największych na świecie przedsiębiorstw Forbes Global 2000 znalazła się na 12. miejscu, zaś w rankingu The World’s Most Valuable Brands 2020 Toyota zajęła 11. miejsce, również wyprzedzając wszystkie inne marki samochodowe.

***

Motorandka z Joanną Zientarską - Nissan QashqaiINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas