​Firmy najczęściej kupują samochody Toyoty

Toyota, tegoroczny lider polskiego rynku, zajmuje pierwsze miejsce także na rynku flotowym. Najpopularniejszym osobowym autem flotowym w Polsce jest Corolla, a PROACE CITY, RAV4, C-HR i Aygo sprzedają się do firm najlepiej w swoich segmentach. Dane opracował Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

Najchętniej kupowanym przez firmy modelem Toyoty jest Corolla
Najchętniej kupowanym przez firmy modelem Toyoty jest CorollaInformacja prasowa (moto)

Toyota jest najczęściej wybieraną marką samochodową w Polsce, o czym decyduje zarówno ogromna popularność wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. W listopadzie do firmowych flot trafiły 4 124 samochody osobowe Toyoty, co daje marce pierwsze miejsce w tej części rynku. 17,8 procent wszystkich samochodów odebranych z salonów przez firmy w minionym miesiącu to pojazdy Toyoty.

Od początku roku firmy zarejestrowały 52 481 samochodów osobowych i dostawczych Toyoty, o 40 procent więcej rok do roku. W tej liczbie 48 374 egzemplarze to auta osobowe (wzrost o 38 procent).

Flotowi liderzy segmentów

Bardzo dobry wynik Toyoty na rynku flotowym to efekt ogromnej popularności większości jej modeli. W listopadzie cztery samochody marki znalazły się na pozycji lidera w segmentach, zaś patrząc od początku roku, Toyota ma pięć najpopularniejszych w swoich segmentach aut flotowych.

Toyota Corolla jest tym modelem, po którego firmy sięgają najczęściej. W listopadzie zakupy flotowe przełożyły się na 1 741 rejestracji, a od początku roku na 16 219 rejestracji. Udział Corolli wśród samochodów flotowych z segmentu C wynosi 23,9 procent.

Toyota Aygo to zdecydowany lider segmentu A, co widać także na rynku flot. Firmy zarejestrowały w listopadzie 435 tych samochodów, co stanowi aż 57,7 procent wszystkich małych aut na rynku flotowym. Od początku roku do klientów biznesowych trafiło 3 425 egzemplarzy małej Toyoty (+65 procent).

Toyota C-HR zasiliła firmowe floty w liczbie 693 egzemplarzy (15,6 procent udziału w segmencie). Od początku roku firmy zarejestrowały 6 044 egzemplarze tego crossovera, o 2 300 aut więcej niż model zajmujący drugie miejsce w segmencie.

W segmencie D-SUV na rynku flotowym najlepiej w tym roku wypadł RAV4 z wynikiem 7 414 aut, choć w listopadzie model ten zajął drugie miejsce z wynikiem 324 egz.

W klasie kombivanów najchętniej wybieranym przez biznes autem jest Toyota PROACE CITY. W minionym miesiącu firmy zarejestrowały 287 egzemplarzy, co stanowi 23,5 procent sprzedaży całego segmentu. Od początku roku do firm trafiło 4 033 tych samochodów, o 101 procent więcej rok do roku.

***

Motorandka z Joanną Zientarską - Mini Cooper SINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas