Toyota liderem sprzedaży w Polsce

W pierwszym kwartale 2016 roku Toyota okazała się najczęściej wybieraną marką przez klientów indywidualnych. Tak wynika z zestawienia liczby rejestracji nowych samochodów w Polsce, opracowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

Toyota Auris to drugi najchętniej wybierany kompakt
Toyota Auris to drugi najchętniej wybierany kompaktINTERIA.PL

W ciągu pierwszych trzech miesięcy klienci indywidualni zarejestrowali w Polsce 5659 samochodów Toyoty - to o ponad 900 więcej niż konkurenci. Wynik ten jest o 13% lepszy niż w tym samym okresie 2015 roku, przy jednoczesnym zmniejszeniu się tej części rynku o 1%. Udział Toyoty w całym rynku nowych samochodów wyniósł 11%, a w grupie klientów indywidualnych 14,2%.

Toyota Yaris była w pierwszym kwartale modelem najchętniej wybieranym przez klientów prywatnych w Polsce (1973 rejestracje). W swoich klasach najpopularniejsze okazały się także Aygo (620 rejestracji), Avensis (368 rejestracji) i Verso (368 rejestracji). Auris znalazł się na 2. miejscu za Oplem Astrą z liczbą 1198 zarejestrowanych samochodów, z których jedna trzecia miała napęd hybrydowy. RAV4 zyskał najwięcej nabywców wśród SUV-ów w swoim przedziale cenowym (435 rejestracji).

Duże powodzenie, jakim Toyota cieszy się wśród polskich kierowców, jest efektem bardzo dobrej reputacji japońskiej marki. W ciągu 3 lat firma zanotowała w Polsce wzrost sprzedaży o 80%.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas