Toyota i-Road i Mirai w Dolinie Krzemowej

Po Grenoble i Tokio przyszedł czas na Kalifornię. Wynalazcy i przedsiębiorcy z Doliny Krzemowej mieli okazję testować trójkołową, elektryczną Toyotę i-Road podczas drugiej edycji panelu innowacyjności Toyota Onramp, tym razem poświęconego miejskiemu transportowi przyszłości. Uczestnicy panelu odbyli także jazdy próbne Toyotą Mirai, która zadebiutowała na kalifornijskim rynku w październiku tego roku.

Toyota i-Road
Toyota i-RoadInformacja prasowa (moto)

W jaki sposób Toyota i-Road może przyczynić się do usprawnienia transportu w rejonie zatoki San Francisco? Na to pytanie odpowiadali wynalazcy, przedsiębiorcy i entuzjaści motoryzacji z Doliny Krzemowej podczas drugiej edycji konferencji Toyota Onramp. Celem spotkania było zaangażowanie najbardziej innowacyjnie myślących przedstawicieli technologicznego zagłębia do współpracy z Toyotą w opracowaniu przyszłych rozwiązań dla zrównoważonego transportu.

Głównym punktem programu był konkurs "Smart Mobility Challenge", w którym 40 zespołów opracowało własne pomysły, w jaki sposób wykorzystać i-Road do usprawnienia transportu w San Francisco i okolicach oraz uczynić go bardziej przyjaznym. W ostatnich latach rejon zatoki San Francisco boryka się z narastającą liczbą samochodów, coraz bardziej dokuczliwymi korkami i brakiem miejsc parkingowych. Uczestnicy konkursu dokładnie przyjrzeli się elektrycznemu pojazdowi Toyoty, odbyli jazdę próbną, po czym przystąpili do pracy.

Zwyciężył projekt "M-iRoad" Jasona Weinera, który zakłada takie przebudowanie i-Roada, aby mógł służyć zarówno jako elektryczny skuter, jak i zakryty pojazd, w zależności od użytkownika. Celem projektu jest umożliwienie korzystania z niego nastolatkom bez prawa jazdy oraz seniorom. Dzięki temu osoby te zyskałyby dodatkowe możliwości samodzielnego i bezpiecznego poruszania się po mieście.

Jason Weiner zdobył nie tylko główną nagrodę wysokości 15 tys. dolarów, ale także możliwość współpracy z Toyotą przy opracowywaniu pojazdu koncepcyjnego opartego na jego pomyśle.

"Zawsze chciałem połączyć w pracy zawodowej zamiłowanie do samochodów i nowych technologii, dlatego konkurs Smart Mobility Challenge Toyoty to była dla mnie świetna okazja" - powiedział Weiner. - "Nie mogę się już doczekać, by zobaczyć mój pomysł w realizacji i bardzo się cieszę z otwierającej się przede mną współpracy z Toyotą".

Zarówno i-Road jak i Mirai stanowią kluczowe elementy wizji nieemisyjnego społeczeństwa przyszłości, którą Toyota konsekwentnie realizuje od momentu premiery pierwszej masowej hybrydy na świecie - Toyoty Prius. Toyota uważa, że niewielkie pojazdy elektryczne do poruszania się po mieście oraz pełnowymiarowe samochody napędzane wodorem do bardziej uniwersalnych zadań to doskonałe połączenie, służące społeczeństwu opartemu na zrównoważonym transporcie, trosce o środowisko oraz nieograniczonej mobilności.

Elektryczne i-Roady biorą obecnie udział w wielomiesięcznych programach testowych w Tokio, Grenoble i Toyota City. We Francji używane są pojazdy dwumiejscowe, zaś po drogach Japonii do tej pory jeździły wyłącznie i-Roady dla jednej osoby. W listopadzie Toyota uzyskała niezbędne homologacje na wersję dwuosobową także w ojczystym kraju, dzięki czemu większy i-Road został dołączony do programu testowego w Tokio. Projekt potrwa do czerwca 2016 roku.

Toyota MiraiInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas