Toyota GT86 Hakone Edition - specjalna, zielona wersja
Hakone Turnpike to przepiękna droga przez góry o dużych nachyleniach i ostrych zakrętach, która przypomina, że to na takich właśnie trasach w sercu Japonii narodził się drifting. Wystarczą dwie godziny jazdy z Tokio, by dotrzeć do tej legendarnej trasy i móc podziwiać zieleń górskiej roślinności, równocześnie doskonaląc swoje umiejętności kierowcy. Ten właśnie kolor głębokiej naturalnej zieleni zainspirował Toyotę do opracowania specjalnej wersji modelu GT86 na amerykański rynek – 86 Hakone Edition.
Toyota GT86 to kompaktowe dwuosobowe coupe, którego prowadzenie jest wyjątkowo przyjemne. Niskie, sportowe auto wyróżnia się drapieżnym designem nawiązującym do klasycznych sportowych modeli Corolla AE86 i 2000GT, podkreślonym pakietem aerodynamicznym i światłami LED. Samochód jest napędzany wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem 2.0 typu bokser z wielopunktowym pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik ten generuje 200 KM mocy przy 7000 obr./min oraz 205 Nm momentu obrotowego pomiędzy 6400 a 6600 obr./min, rozpędzając auto do setki w 7,6 s z 6-stopniową skrzynią manualną oraz w 8,2 z przekładnią automatyczną.
Już na pierwszy rzut oka wersja Hakone wyróżnia się unikalnym lakierem Hakone Green, z którym komponują się 17-calowe koła z lekkich stopów w kolorze brązu ze skręcanymi szprychami i tylny spojler. Wnętrze jest czarne, ale sportowe, podgrzewane fotele są pokryte skórzaną, brązowo-czarną tapicerką z wstawkami z Alcantary, a między nimi został umieszczony jasnobrązowo-czarny, przesuwany podłokietnik. W wielu miejscach we wnętrzu znajdziemy eleganckie przeszycia. Dodatkowe akcesoria - jak wysokiej jakości wykładzina podłogi bagażnika z wytłoczonym logo 86, oraz skórzana teczka i pokrowiec na kluczyki, także z wytłoczonym logo auta, zwiększają wyjątkowość tej wersji.
Na wyposażenie Toyoty 86 Hakone Edition składają się ponadto system multimedialny kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, inteligentny kluczyk, dwustrefowa klimatyzacja oraz zaawansowane systemy stabilizujące z trybem jazdy sportowej Track, który pozwala kierowcy rozwijać maksymalne osiągi auta przy ograniczonej do minimum interwencji elektronicznych systemów stabilizacji toru jazdy oraz kontroli trakcji.