Toyota GT 86 na nowy sezon
Latem br. do europejskich salonów trafi dyskretnie zmodernizowana Toyota GT 86.
Lista zauważalnych zmian obejmuje nowe odcienie nadwozia (perłowa biel i srebrny), nową antenę dachową w kształcie płetwy rekina oraz nowy deseń elementów wykończenia w kabinie, przypominający włókno węglowe.
Przy okazji, inżynierowie Toyoty usztywnili elementy mocowania przedniego zawieszenia i zmienili zestrojenie amortyzatorów - wszystko w celu redukcji przechyłów w zakrętach i zapewnienia jeszcze lepszej sterowności.
W 2013 roku Toyota sprzedała w Europie 5079 egzemplarzy GT 86. Subaru BRZ znalazło 865 nabywców w Europie i 8587 w USA, a oferowany tylko w USA i Kanadzie Scion FR-S trafił w ręce 20 152 klientów.
Toyota GT 86 oraz jej technologiczne klony - Subaru BRZ i Scion FR-S - trafiły do sprzedaży w 2012 roku. Wszystkie trzy auta powstają w zakładach Subaru w japońskim mieście Ōta.
W lutym br. Gerald Killman, jeden z szefów europejskiego oddziału Toyoty, przyznał, że model GT 86 nie spełnia oczekiwań sprzedażowych koncernu (dane w ramce). Z tego względu praktycznie wykluczono możliwość budowy mocniejszej wersji lub odmiany roadster, której prototyp prezentowano wcześniej.
msob