Toyota GR Supra z silnikiem 2.0 już w sprzedaży
Na polskim rynku debiutuje Supra z 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem o mocy 258 KM. Dołączy ona do wersji z 3-litrową jednostką R6 generującą 340 KM, która trafiła do sprzedaży w ubiegłym roku.
Dynamiczną stylistykę GR Supry podkreślają światła przednie i tylne LED, przetłoczenia karoserii oraz 18-calowe aluminiowe obręcze kół. We wnętrzu znajdują się cyfrowe zegary, sportowe fotele pokryte alcantarą ze skórzanymi wstawkami z podgrzewaniem i regulacją odcinka lędźwiowego oraz 8,8-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z Bluetooth, funkcją rozpoznawania głosu, nawigacją, systemem Toyota Supra Connect i kamerą cofania.
Standardem jest również dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, układ rozpoznawania znaków drogowych i adaptacyjne automatyczne światła drogowe.
Nowa, 2-litrowa jednostka napędowa ma cztery cylindry w układzie rzędowym, jest wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll i połączona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF. Moc to 258 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 5,2 sekundy i uzyskanie maksymalnej prędkości 250 km/h.
Cena nowej Supry z 2-litrowym silnikiem wynosi 209 900 zł. Japończycy nie dają możliwości dobrania żadnych dodatków, ani wyboru innej wersji wyposażania. Jedynie początkowo dostępna będzie alternatywa dla odmiany Dynamic - limitowana edycja Fuji Speedway, kosztująca 223 900 zł. Chętni na dodatki takie jak adaptacyjny tempomat, wyświetlacz head-up albo zastąpienie 4 głośników 12-głośnikowym systemem JBL, muszą wybrać wersję Executive, łączoną tylko z 3-litrową jednostką, co wymaga wyłożenie 315 900 zł.
Limitowana edycja Fuji Speedway otrzymuje pakiet stylistyczny i systemy wspomagające sportową jazdę. Auto w kolorach Toyota Gazoo Racing łączy biały metalizowany lakier z czarnymi, matowymi, kutymi felgami o średnicy 19 cali i lakierowanymi na czerwono lusterkami. We wnętrzu deska rozdzielcza zawiera wstawki z włókna węglowego, zaś fotele są pokryte obiciami z czarno-czerwonej Alcantary. Standardowe pedały zostały zastąpione aluminiowymi. Coupe w tej wersji otrzymuje także sportowy aktywny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce.
Nazwa limitowanej edycji podkreśla, jak ważną rolę w opracowaniu modelu odegrał legendarny japoński tor wyścigowy Fuji Speedway. Toyota chętnie testuje na nim swoje modele ze względu na wysoki stopień trudności oraz rolę, jaką odegrał ten obiekt w historii japońskiego i międzynarodowego motorsportu. W pobliżu toru, również u podnóży góry Fuji, znajduje się Higashi-Fuji Technical Center, ośrodek badawczo-rozwojowy Toyoty.