Toyota GR Supra Performance Line Concept

Wśród siedmiu tegorocznych premier Toyoty najciekawszą jest oczywiście nowa Supra. Piąta generacja wyjątkowego coupé nie mogła umknąć uwadze specom z japońskiego oddziału Toyota Racing Development. W Osace Toyota pokazała koncept GR Supra Performance Line ze znaczkiem TRD.

Toyota GR Supra Performance Line Concept
Toyota GR Supra Performance Line ConceptInformacja prasowa (moto)

Fabryczna firma tuningowa Toyota Racing Development, działająca równolegle w Japonii i USA, specjalizuje się w opracowywaniu sportowych i terenowych pakietów do seryjnych modeli, a także w przygotowywaniu samochodów Toyoty do rajdów i wyścigów. Potężne sportowe doświadczenie zaowocowało także w przypadku tuningu nowego coupé Toyoty. GR Supra Performance Line nie tylko świetnie wygląda, ale też jeszcze lepiej jeździ - w pełni korzystając ze świetnego rozkładu masy i proporcji rozstawu osi do rozstawu kół.

Supra A90 została ubrana przez TRD w pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego - tylny spojler, dopracowane pod względem aerodynamiki zderzaki z przodu i z tyłu, progi oraz nakładki na drzwi. Fabryczne koła zastąpiono 19-calowymi, kutymi felgami aluminiowymi.

Nowa Supra zadebiutowała na targach w Detroit w styczniu tego roku. Dwumiejscowe coupé ma klasyczny układ z silnikiem z przodu i napędem na tył. Pod jego maską pracuje turbodoładowany silnik R6 o mocy 340 KM i momencie obrotowym sięgającym 500 Nm. Krótki rozstaw osi i szeroki rozstaw kół sprawiają, że konstrukcja auta ma złote proporcje 1,55. Zapewnia to wyjątkową zwinność i świetne właściwości jezdne. Samochód był testowany m.in. na torze Nürburgring pod okiem prezydenta Toyoty, Akio Toyody. Piąta generacja Supry to pierwszy globalny model z serii GR, wyprodukowany przez Toyota Gazoo Racing - do tej pory sportowa marka Toyoty tworzyła dostępne na wybranych rynkach, usportowione wersje seryjnych modeli, czego przykładem w Europie jest Yaris GRMN o mocy 212 KM.

Toyota GR Supra Performance Line ConceptInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas