Toyota GR Corolla rozchwytywana. Szczęśliwi nabywcy zostaną wylosowani
Sportowe samochody Toyoty spod znaku GR sprzedają się jak świeże bułeczki. W przypadku Corolli, by zostać właścicielem wymarzonego samochodu trzeba będzie mieć... szczęście w losowaniu.
Spis treści:
Toyota GR Corolla została zaprezentowana wiosną 2022 roku. Samochód był drugim po GR Yarisie sportowym modelem, które ze swoimi "cywilnymi" odpowiednikami dzielą właściwie tylko nazwę.
Toyota GR Corolla to rasowy sportowiec
Przykładowo rozstaw kół GR Corolli jest większy o 60 mm z przodu i o 85 mm z tyłu. To wymusiło modyfikacje nadwozia - przednie błotniki zostały poszerzone o 20 mm, a tylne o 30 mm. Aby poprawić chłodzenie oraz aerodynamikę samochodu, GR Corolla otrzymała wloty powietrza w przednim zderzaku oraz w błotnikach i na masce.
Auto otrzymało też wzmocnienia konstrukcji z tyłu między nadkolami, pod podłogą i przed zbiornikiem paliwa. Podobnie jak w przypadku GR Yarisa, dach został wykonany z kompozytów z włóknem węglowym formowanych w procesie SMC (sheet molding compound).
304 KM i 370 Nm, napęd na wszystkie koła
Z GR Yarisa pochodzi układ napędowy GR Corolli. Źródłem mocy jest trzycylindrowy, doładowany silnik 1.6, który w Corolli generuje 304 KM i 370 Nm. Moment obrotowy za pośrednictwem manualnej skrzynie 6-biegowej trafia na wszystkie koła.
Toyota GR Corolla
Toyota GR Corolla dla tych, którym dopisze szczęście
Początkowo zapowiadano, że Toyota GR Corolla trafi na rynek japoński w drugiej połowie 2022 roku (od razu podano również, że samochód nie będzie oferowany w Europie, będzie go można kupić jeszcze tylko w USA). Jednak kryzys półprzewodnikowy sprawił, że ten termin nie jest już realny, obecnie mówi się, że pierwsze samochody wyjadą na drogi wiosną 2023 roku.
Co więcej, Toyota podała, że pierwsza, licząca 570 egzemplarzy seria GR Toyoty zostanie wśród chętnych... rozlosowana. Chcąc wziąć udział w loterii trzeba będzie zapisać się na specjalnej stronie, losowanie ma odbyć się w drugiej połowie grudnia.
Nie wiadomo, czy kolejne serie produkcyjnie również będą trafiać do osób wyłonionych w drodze losowania.
Za Toyota GR Corollę w Japonii trzeba zapłacić przynajmniej (w przeliczeniu) 37 tys. euro.
***