Toyota drugą, najpopularniejszą marką w Polsce

Świetny wynik sprzedażowy Toyoty w pierwszym półroczu 2015 roku. Bardzo duży wzrost zainteresowania Yarisem i Aygo.

Toyota Yaris
Toyota YarisInformacja prasowa (moto)

Po 6 miesiącach 2015 roku Toyota zajmuje w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce drugie miejsce. Marka zyskuje względem zeszłego roku 8,5 %, osiągając niemal 10-procentowy udział w rynku.

W sumie Polacy kupili 17 528 aut Toyoty z czego największą popularnością cieszy się Yaris, ze sprzedażą na poziomie 4939 sztuk. Tuż za nim plasuje się Auris (4529 aut), a na trzecim miejscu znalazła się Corolla (2371 sztuk).

Liczby te wynikają z bardzo dużego wzrostu zainteresowania modelami japońskiego producenta. Przykładowo Yaris zanotował 43-porcentowy wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza 2014 roku, a Aygo (sprzedane w 1152 sztukach, co daje jej drugie miejsce w segmencie A) aż 104-procentowym. Corolla natomiast jest liderem kompaktowych sedanów z 30-procentowym udziałem w rynku.

Przedstawiciele Toyoty liczą na jeszcze lepszą drugą połowę roku, co ma zapewnić odświeżony Avensis (już dostępny) oraz zmodernizowany Auris (w polskich salonach od 18 lipca).

Toyota AurisInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas