Toyota drugą, najpopularniejszą marką w Polsce
Świetny wynik sprzedażowy Toyoty w pierwszym półroczu 2015 roku. Bardzo duży wzrost zainteresowania Yarisem i Aygo.
Po 6 miesiącach 2015 roku Toyota zajmuje w rankingu sprzedaży nowych samochodów w Polsce drugie miejsce. Marka zyskuje względem zeszłego roku 8,5 %, osiągając niemal 10-procentowy udział w rynku.
W sumie Polacy kupili 17 528 aut Toyoty z czego największą popularnością cieszy się Yaris, ze sprzedażą na poziomie 4939 sztuk. Tuż za nim plasuje się Auris (4529 aut), a na trzecim miejscu znalazła się Corolla (2371 sztuk).
Liczby te wynikają z bardzo dużego wzrostu zainteresowania modelami japońskiego producenta. Przykładowo Yaris zanotował 43-porcentowy wzrost w porównaniu do pierwszego półrocza 2014 roku, a Aygo (sprzedane w 1152 sztukach, co daje jej drugie miejsce w segmencie A) aż 104-procentowym. Corolla natomiast jest liderem kompaktowych sedanów z 30-procentowym udziałem w rynku.
Przedstawiciele Toyoty liczą na jeszcze lepszą drugą połowę roku, co ma zapewnić odświeżony Avensis (już dostępny) oraz zmodernizowany Auris (w polskich salonach od 18 lipca).