Toyota da drugie życie starym samochodom. Ma konkretny plan
Toyota Circular Factory to zakład, w którym z wycofanych z eksploatacji pojazdów będą odzyskiwane surowce, materiały oraz podzespoły. Dzięki temu ponowne wykorzystanie znajdzie nawet 120 tys. części zamiennych.

Toyota zamierza znacząco ograniczyć wpływ swojej produkcji pojazdów i podzespołów na środowisko. W realizacji tego celu ma pomóc nowy projekt - Toyota Circular Factory. W ramach przedsięwzięcia w brytyjskim Burnaston powstanie zakład, w którym odzyskiwane będą surowce, materiały oraz podzespoły z wycofanych z eksploatacji samochodów.
Toyota odzyska surowce ze starych aut. Trafią ponownie na rynek
Nowy zakład będzie pierwszym z wielu podobnych obiektów rozmieszczonych w różnych częściach Europy. Skupi się on na recyklingu w trzech kluczowych obszarach: ponownym wykorzystaniu podzespołów, regeneracji części oraz odzysku surowców i materiałów. Każdy element zostanie dokładnie zweryfikowany przed dalszym przetworzeniem.
Podzespoły nadające się do regeneracji zostaną ponownie wprowadzone na rynek za pośrednictwem sieci sprzedaży oraz dystrybutorów części zamiennych. Z kolei elementy takie jak koła i akumulatory będą oceniane pod kątem możliwości odnowienia, zmiany przeznaczenia lub odzyskania surowców.
W ramach nowego projektu Toyota planuje maksymalizować odzysk materiałów, takich jak miedź, aluminium, stal i tworzywa sztuczne, które następnie mogą zostać wykorzystane do produkcji podzespołów do nowych pojazdów.
Przewidujemy, że początkowo rocznie poddanych recyklingowi zostanie około 10 tysięcy pojazdów w naszym zakładzie w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu 120 tysięcy części zamiennych zyska nowe życie, odzyskamy 300 ton plastiku wysokiej czystości, a także 8200 ton stali. Kolejnym krokiem w ramach projektu Toyota Circular Factory będzie uruchomienie podobnych zakładów w całej Europie.
Toyota stawia na pełną neutralność pod względem emisji
Działalność TCF w Wielkiej Brytanii będzie prowadzona równolegle z produkcją Toyoty Corolli i posłuży jako wzór dla kolejnych tego typu zakładów. Jednocześnie projekt odegra kluczową rolę w strategii japońskiego producenta, mającej na celu osiągnięcie pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 roku oraz redukcję emisji we wszystkich obiektach już do 2030 roku. Do 2035 roku Toyota planuje natomiast całkowitą eliminację emisji CO2 w swojej europejskiej gamie produktów.