Toyota. Cztery zupełnie różne pick-upy

W Europie pick-up Toyoty ma jedno imię - Hilux. Rozsławiony przez program Top Gear, w którym nie dał się zniszczyć, Hilux to symbol odporności i możliwości terenowych, który wraz z 8. generacją zyskał komfort SUV-a. Ale w krajach, których motoryzacja terenówkami stoi, jak USA, Kanada, Australia czy RPA, oferta Toyoty w segmencie pick-upów jest nie tylko szersza, ale z punktu widzenia Europejczyków zaskakująca. W tym roku debiutuje nowa generacja amerykańskiej Tundry z napędem hybrydowym. Sprawdzamy, jakie pick-upy ze znaczkiem japońskiej marki można kupić na świecie.

Toyota Tundra

Nowa Tundra, czyli trzecia generacja największego pick-upa Toyoty, zadebiutuje na amerykańskim rynku w grudniu tego roku, ale już teraz Toyota opublikowała sporo informacji o nowym modelu. Najważniejsze nowości to ramowa platforma GA-F z serii TNGA, nowy 3,5-litrowy silnik i-FORCE, czyli V6 z aluminiowym blokiem, dwoma turbinami o mocy 395 KM i 650 Nm momentu obrotowego oraz ten sam silnik w układzie hybrydowym o łącznej mocy 443 KM i momencie obrotowym 790 Nm. Oba napędy dają możliwość pociągnięcia 5,5-tonowej przyczepy. Wymiary nowego modelu jeszcze nie są znane, ale Tundra poprzedniej generacji mogła mieć długość od 5,3 m do 6,3 m. Wiadomo natomiast, że auto otrzymało ekran dotykowy 14 cali, wyświetlacz na tablicy rozdzielczej 13,2 cala oraz najnowszą generację systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2.5.

Reklama

Toyota Tacoma

Drugi amerykański pick-up japońskiej marki, Tacoma, otrzymał dla rocznika 2022 dwie nowe wersje specjalne. Tacoma TRD Pro to samochód jeszcze lepiej przygotowany na ciężkie przeprawy terenowe. Wersja opracowana przez TRD, czyli sportowo-offroadowe ramię amerykańskiej Toyoty, ma podniesione zawieszenie, kute aluminiowe wahacze TRD, amortyzatory FOX Internal Bypass, specjalne koła i muskularną stylistykę zaprojektowaną przez CALTY Design Research. Tacoma Trail Edition 4×4 również ma wyższe zawieszenie, a do tego blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, osłony podwozia i zamykane na klucz schowki po bokach skrzyni ładunkowej. Tacoma może być napędzana benzynowym, 4-cylindrowym silnikiem 2,7 l o mocy 161 KM lub silnikiem V6 3,5 l o mocy 282 KM. Jej długość może wynosić od 5,4 m do 5,7 m.

Toyota Hilux

W Europie właśnie zadebiutował nowy Hilux po faceliftingu. W ten sposób ósma generacja tego słynącego z odporności auta zyskała obok odświeżonego wyglądu, nową wersję multimediów z Apple CarPlay® i Android Auto™, nową najwyższą wersją wyposażenia Invincible, a także nowy, mocniejszy silnik. Jest to znany z Land Cruisera silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM i 500 Nm momentu obrotowego, z którym rozpędza się do setki w 10,1 s. Do wyboru jest także dotychczasowy silnik 2,4 l 150 KM. Oba silniki pozwalają pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Hilux jest bardzo ceniony przez polskich kierowców - co trzeci nowy pick-up rejestrowany w Polsce to właśnie model Toyoty, co daje mu drugie miejsce w segmencie.

Land Crusier 79

Co ma wspólnego Land Cruiser z pick-upem? Dla mieszkańców Australii czy RPA bardzo wiele. W tych krajach Land Cruiser to nie tylko znany w Europie komfortowy model 150 czy potężny model 200, którego niedługo zastąpi nowa generacja z oznaczeniem 300, ale także model 70, czyli klasyczna, ale niezmordowana konstrukcja produkowana od 1984 roku, którą można kupić między innymi z nadwoziem pick-up z symbolem 79. Ten prosty w budowie, niezawodny i odporny na wszelkie przeciwności losu samochód był oczywiście wielokrotnie modernizowany, ale wciąż pozostaje doskonałym samochodem do pracy w trudnych warunkach - na farmie, na budowie czy w kopalni. Jego gama silników jest całkiem spora - znajdziemy w niej 4,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 231 KM, 4,2-litrowego Diesla 127 KM oraz wysokoprężny V8 4,5 l o mocy 205 KM.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy