Toyota Concept-i Ride - do miasta przyszłości

Toyota pokazała pierwsze zdjęcia koncepcyjnego pojazdu, mającego stanowić idealny środek transportu w zatłoczonych miastach.

Toyota Concept-i Ride
Toyota Concept-i RideToyota

Studyjna Toyota Concept-i Ride ma długość pierwszego Smarta - 2,5 m. Jest przy tym bardzo wąska (1,3 m) i dość wysoka (1,5 m). Koła zostały naturalnie rozstawione w rogach nadwozia, co zaowocowało niezłym, jak na wielkość samochodu, rozstawem osi - 1,8 m.

Toyota Concept-i RideToyota

Do środka wsiada się przez unoszone do góry drzwi, w stylu Mercedesa SLS - zawiasy znajdują się niemal pośrodku dachu, co oznacza, że spora część samego dachu, również jest ruchoma. Powstały w ten sposób otwór jest naprawdę duży i bardzo ułatwia zajmowanie miejsc w pojeździe.

Samo wnętrze jest zaskakująco przestronne, a to dlatego, że poza fotelami... nic w nim nie ma. Zrezygnowano zupełnie z deski rozdzielczej, a nawet kierownicy - Concept-i Ride prowadzimy za pomocą dwóch dżojstików, znajdujących się przy podłokietnikach fotela kierowcy. Z kolei pasażer ma do dyspozycji siedzisko niepołączona z oparciem, które, najwyraźniej, można złożyć, aby uzyskać większą przestrzeń bagażową.

Toyota Concept-i Ride to naturalnie pojazd elektryczny, napędzany silnikiem o bliżej nieokreślonej mocy. Wiadomo jedynie, że baterie mają zapewniać zasięg od 100 do 150 km. Koncepcyjny pojazd zadebiutuje na salonie samochodowym w Tokio.

Toyota Concept-i RideToyota
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas