Toyota Camry - nowe spojrzenie

Coraz groźniejsza konkurencja w klasie średniej poważnie zagroziła pozycji Camry na północnoamerykańskim rynku. Z tego względu Toyota zdecydowała się przeprowadzić gruntowny lifting modelu.

Toyota Camry (2015)
Toyota Camry (2015)Toyota

W ubiegłym roku Camry zachowała tytuł najpopularniejszego sedana w USA (i najpopularniejszego samochodu osobowego), przegrała jednak walkę o klientów indywidualnych - z 408 tys. sztuk do prywatnych rąk trafiło 342 tys. Dla porównania, Honda sprzedała w tym czasie 366 tys. Accordów, w tym aż 360 tys. klientom indywidualnym. A to oznacza mniejsze rabaty i wyższy zarobek. W I kwartale br. pod względem popularności Camry niewiele przewyższa już Nissana Altimę (94 wobec 89 tys. egzemplarzy), a o trzecie miejsce na podium wyrównaną walkę toczą Accord i Ford Fusion (odpowiednio, 79 i 77,5 tys. sztuk). A w kolejce czeka już nowy Hyundai Sonata, który ma ambicje zbliżyć się do czołówki (obecnie 5. miejsce w segmencie, 40 tys. sprzedanych aut w I kwartale br.).

Toyota Camry po liftingu

Toyota Camry po liftingu

Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota
Toyota Camry (2015)Toyota

Camry to w USA synonim podstawowego samochodu - tzw. bread and butter, w dosłownym tłumaczeniu "chleb i masło". Obecna generacja modelu oferowana jest od 2011 roku (zdjęcie i historia modelu: w ramce z prawej). Aby utrzymać zainteresowanie nabywców, Toyota zdecydowała się na głębokie zmiany, w tym wymianę wszystkich, poza dachem, paneli karoserii. W stylizacji dominują teraz owalne kształty - uwagę zwraca przede wszystkim większy wlot powietrza, sąsiadujący z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, oraz charakterystyczne wyprofilowanie listew otaczających boczne szyby. Gama wersji wzbogaciła się o sportową odmianę HSE oraz "ekologiczną" Hybrid SE. W kabinie zastosowano wyższej jakości materiały (w tym naturalną skórę i zamsz z kontrastującymi przeszyciami) oraz znaną z Avalona, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Nowy jest także panel wskaźników z 4,2-calowym, kolorowym wyświetlaczem.

Użytkownicy Camry mają docenić też niższy poziom hałasu (zasługa nowych uszczelek drzwi), sztywniejsze nadwozie (dodatkowe spawy), wydajniejsze hamulce oraz zmiany w zestrojeniu zawieszenia i układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem.

Gama silnikowa obyła się bez przemeblowania. Podstawowa wersja zasilana jest 2,5-litrowym silnikiem R4, a mocniejsza - 3,7-litrową jednostką V6. Oba motory są wolnossące i zasilane benzyną, oba współpracują z 6-biegowymi automatami. Do wyboru jest też wariant hybrydowy z 2,5-litrowym silnikiem R4 pracującym w cyklu Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących).

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas