To nowa lancia stratos?

Chociaż do zdjęć szpiegowskich podchodzimy przeważnie z dużym dystansem, tym razem jednak, postanowiliśmy zrobić wyjątek.

Samochód "przyłapano" na torze testowym w Balocco
Samochód "przyłapano" na torze testowym w BaloccoInformacja prasowa (moto)

Wg nieoficjalnych informacji zdjęcia auta, które prezentujemy, wykonane zostały 21 czerwca na torze testowym koncernu Fiata we włoskim Balocco. Pojazdem, którego możliwości sprawdzają kierowcy testowi jest najprawdopodobniej... spadkobierca legendarnej lancii stratos!

Niestety, nie mamy możliwości by potwierdzić autentyczność tych obrazów, nasze podejrzenia budzi również ich jakość. Trzeba jednak przyznać, że samochód jest bardzo podobny do prototypu o nazwie fenomenon stratos, jaki włoska firma Fenomenon Ltd. zaprezentowała w 2005 roku w Genewie. Nadwozie pokazanego pięć lat temu prototypu wykonane było z włókien węglowych, podwozie auta zrobiono z aluminium. Źródłem napędu był benzynowy V8 o mocy 425 KM.

Przedstawiciele Fenomenon Ltd. zapowiadali, że chcieliby uruchomić produkcję tego pojazdu, chociaż informacje na ten temat były szczątkowe. Pojawienie się auta na torze testowym w Balocco pozwala sądzić, że entuzjaści stratosa wrócili do tego pomysłu.

Informacja prasowa (moto)

Lancia stratos pierwszej generacji, której nadwozie zaprojektowała słynna pracownia stylistyczna Bertone, zaprezentowana została w 1970 roku na salonie w Turynie. Głównym projektantem auta był Marcello Gandini, spod którego ręki wyszły później takie legendy jak lamborghini miura, countach i diablo.

Auto, które produkowane było od 1972 roku, napędzał 2,5-litrowy V6 produkcji Ferrari o mocy około 190 KM, napęd przenoszony był na tylną oś.

Informacja prasowa (moto)

Stratos zasłynął głównie dzięki sukcesom, jakie auta odnosiły w rajdach. Sportowa wersja, w specyfikacji grupy 4, rozwijała 280 KM, niektóre auta, przystosowane do startów w grupie 5, rozwijały nawet 560 KM! Stratusy trzykrotnie z rzędu (lata 1974-1976) wygrywały Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata.

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas