To już pewne. Wraca Datsun! A może też Talbot?
Niedawno informowaliśmy, że Nissan coraz poważniej zastanawia się nad wskrzeszeniem marki Datsun.
Przedstawiciele japońskiego koncernu wzbraniali się wówczas przed komentowaniem tych informacji. Ostatecznie rewelacje te potwierdził jednak głównodowodzący Nissana - Carlos Ghosn.
Zgodnie z tym, o czym pisaliśmy już kilka dni temu, Datsun pełnić ma rolę taniej marki. Samochody oferowane pod tą nazwą trafiać będą głównie do Rosji, Indii i Indonezji. Zwłaszcza w tym ostatnim kraju - który ma być dla Datsuna priorytetowym - Japończycy liczą na duże zainteresowanie klientów. Przez najbliższe dwa lata koncern zainwestuje w swoje tamtejsze przedstawicielstwo aż 400 mln dolarów, dzięki czemu w 2014 roku spółka Nissan Motor Indonesia wytwarzać ma 250 tys. pojazdów rocznie, co oznacza podwojenie dotychczasowej produkcji.
Japońska firma nie jest jedynym producentem, który coraz poważniej rozważa możliwość wprowadzenia na lokalne rynki nowej, taniej marki. Od dłuższego czasu coraz głośniej mówi się też o reaktywowaniu Talbota, który miałby się stać odpowiedzią koncernu PSA na należącą do Renault Dacię.