Test Euro NCAP: Ford Mustang Mach-E, Toyota Yaris Cross, Hyundai IONIC 5, Hyundai Bayon i Hyundai Tucson
Euro NCAP opublikowało wyniki kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem sprawdzano poziom bezpieczeństwa oferowany przez nowe: Forda Mustanga Mach-E, Toyotę Yaris Cross i... aż trzy modele Hyundaia!
Cztery z pięciu przetestowanych modeli zasłużyły na maksymalny ogólny wynik pięciu gwiazdek. Tylko jedno auto - Hyundai Bayon - nie otrzymał maksymalnej oceny na czym zaważyły głównie nieco niższe niż u pozostałych aut oceny w kategorii systemów wspomagających bezpieczeństwo. W końcowym rozrachunku, z wynikiem 76 proc. punktów za ochronę dorosłych, 82 proc. za ochronę dzieci, 76 proc. za zabezpieczenie niechronionych uczestników ruchu i 67 proc. za wspomniane systemy wspomagające bezpieczeństwo, Hyundai Bayon oceniony został na cztery gwiazdki.
Euro NCAP - tym razem bez wpadek
Pozostałe modele nie miały większych problemów z uzyskaniem maksymalnych wyników.
Ford Mustang Mach-E dostał w teście zderzeniowym Euro NCAP:
- 92 proc. punktów za ochronę dorosłych pasażerów,
- 86 proc. punktów za ochronę dzieci,
- 69 proc. za zabezpieczenie niechronionych uczestników ruchu drogowego
- 82 proc. za systemy wspomagające bezpieczeństwo.
Wywołująca spore zainteresowanie wśród polskich kierowców nowa Toyota Yaris Cross pochwalić się może wysokimi, równymi notami w większości kategorii testu zderzeniowego Euro NCAP:
- Poziom ochrony dorosłych to 86 procent,
- Poziom ochrony dzieci - 84 procent,
- Ochrona pozostałych uczestników ruchu - 78 procent.
- Dodatkowe systemy wspomagające - 81 procent.
W tym miejscu warto dodać, że wszystkie z omawianych pojazdów miały na pokładzie standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, co powinno szczególnie ucieszyć ich przyszłych nabywców.
Pięciogwiazdkowy wynik uzyskały również dwa pozostałe modele Hyundaia: Tucson oraz IONIC 5.
Wyniki testu zderzeniowego Euro NCAP Tucsona to odpowiednio:
- 86 procent (ochrona dorosłych),
- 87 procent (ochrona dzieci),
- 66 procent (niechronieni uczestnicy ruchu)
- 70 procent (systemy wspomagające bezpieczeństwo).
IONIC 5 otrzymał w teście zderzeniowym Euro NCAP noty:
- 88 procent (dorośli),
- 86 procent (dzieci),
- 63 procent (niechronieni uczestnicy ruchu)
- 88 procent (systemy wspierające).