Test Euro NCAP: Ford Mustang Mach-E, Toyota Yaris Cross, Hyundai IONIC 5, Hyundai Bayon i Hyundai Tucson

Euro NCAP opublikowało wyniki kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem sprawdzano poziom bezpieczeństwa oferowany przez nowe: Forda Mustanga Mach-E, Toyotę Yaris Cross i... aż trzy modele Hyundaia!

Cztery z pięciu przetestowanych modeli zasłużyły na maksymalny ogólny wynik pięciu gwiazdek. Tylko jedno auto - Hyundai Bayon - nie otrzymał maksymalnej oceny na czym zaważyły głównie nieco niższe niż u pozostałych aut oceny w kategorii systemów wspomagających bezpieczeństwo. W końcowym rozrachunku, z wynikiem 76 proc. punktów za ochronę dorosłych, 82 proc. za ochronę dzieci, 76 proc. za zabezpieczenie niechronionych uczestników ruchu i 67 proc. za wspomniane systemy wspomagające bezpieczeństwo, Hyundai Bayon oceniony został na cztery gwiazdki.

Euro NCAP - tym razem bez wpadek

Pozostałe modele nie miały większych problemów z uzyskaniem maksymalnych wyników. 

Reklama

Ford Mustang Mach-E dostał w teście zderzeniowym Euro NCAP: 

  • 92 proc. punktów za ochronę dorosłych pasażerów, 
  • 86 proc. punktów za ochronę dzieci, 
  • 69 proc. za zabezpieczenie niechronionych uczestników ruchu drogowego 
  • 82 proc. za systemy wspomagające bezpieczeństwo.

Wywołująca spore zainteresowanie wśród polskich kierowców nowa Toyota Yaris Cross pochwalić się może wysokimi, równymi notami w większości kategorii testu zderzeniowego Euro NCAP:  

  • Poziom ochrony dorosłych to 86 procent, 
  • Poziom ochrony dzieci - 84 procent, 
  • Ochrona pozostałych uczestników ruchu - 78 procent. 
  • Dodatkowe systemy wspomagające - 81 procent. 

W tym miejscu warto dodać, że wszystkie z omawianych pojazdów miały na pokładzie standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, co powinno szczególnie ucieszyć ich przyszłych nabywców.

Pięciogwiazdkowy wynik uzyskały również dwa pozostałe modele Hyundaia: Tucson oraz IONIC 5.

Wyniki testu zderzeniowego Euro NCAP Tucsona to odpowiednio: 

  • 86 procent (ochrona dorosłych), 
  • 87 procent (ochrona dzieci), 
  • 66 procent (niechronieni uczestnicy ruchu) 
  • 70 procent (systemy wspomagające bezpieczeństwo). 

IONIC 5 otrzymał w teście zderzeniowym Euro NCAP noty: 

  • 88 procent (dorośli), 
  • 86 procent (dzieci), 
  • 63 procent (niechronieni uczestnicy ruchu) 
  • 88 procent (systemy wspierające).


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy