Tak wygląda nowa Syrenka, czyli S201
Ma nawigację, klimatyzację, elektryczne szyby i nowoczesny, oszczędny silnik, który pali około 7 litrów benzyny na 100 km. Tak prezentuje się nowa Syrenka, czyli samochód S201. W Kutnie, w Łódzkiem, pokazano jeżdżące prototypy ze wszystkimi homologacjami oraz supermocną wersję do driftu.

- W Syrence jest nowoczesna jednostka napędowa o pojemności skokowej 1,4; rozwijająca moc 87 KM - zdradza konstruktor technolog z AMZ Kutno, Piotr Śniechowski.
- Ten pojazd jest łatwy do prowadzenia, bardzo zwrotny, więc świetnie sprawdzi się w mieście. Również spalanie, które jest na niskim poziomie, ok. 7 litrów benzyny na 100 km, stanowi dodatkowy atut tego pojazdu. Prezentowane prototypy mają silniki benzynowe, ale mamy w planach także stworzenie Syrenek zasilanych gazem LPG - dodaje.
Nowa Syrenka nawiązuje do dawnego polskiego pojazdu o tej samej nazwie. W środku nawiązanie do poprzedniczki najbardziej widać w układzie deski rozdzielczej. Samochód posiada jednak wszystkie udogodnienia - radio, nawigację z wyświetlaczem LCD, klimatyzację.
- Niestety, dźwięk silnika nowej syrenki nie będzie taki, jak kiedyś, gdy pod maską pracował trzycylindrowy dwusuw - komentuje Piotr Śniechowski.
W Kutnie pokazano też syrenkę GT z silnikiem 4,3 l z podtlenkiem azotu. - Ten model osiąga moc 400 KM i 450 Nm, więc ewidentnie można tym pojazdem jeździć w drifcie - wyjaśnia kierownik działu konstrukcyjnego AMZ Kutno, Adam Fabisiak.
- Jest zwiększony kąt skrętu, a całość pojazdu mocno obniżona i poszerzona, żeby auto dobrze trzymało się drogi. Wydech jest mocno skrócony, dzięki czemu można szybciej wydmuchać spaliny, ma lepszą przepustowość, a dodatkowo dźwięk silnika jest bardzo ładny - dodaje. Taka Syrenka startuje w zawodach driftowych.
Syrenka z Kutna








Seryjnie produkowane auta mogłyby pojawić się na rynku w ciągu dwóch lat - po dopracowaniu szczegółów prototypów i znalezieniu inwestora, który będzie chciał wyłożyć pieniądze. Koncepcję techniczną i prototypy nowej Syrenki opracowała i stworzyła kutnowska firma AMZ, która specjalizuje się w konstruowaniu pojazdów specjalistycznych (np. karetki pogotowia, wozy strażackie, a także pojazdy wojskowe).